VF kupuje markę Supreme za 2,1 miliarda dol.

Właściciel Timberland, Vans i The North Face poszerza tym samym portfolio o markę streetwear istniejącą od 1994 r.

Markę Supreme stworzył James Jebbia, który w 1994 r. założył w Nowym Jorku sklep z deskorolkami i odzieżą dla skateboardzistów. Nazwę podsunął założycielowi tytuł płyty Johna Coltrane'a "Love Supreme". Marka mająca obecnie 12 sklepów na świecie (trzy w Nowym Jorku, po jednym w Los Angeles, Paryżu i Londynie oraz aż sześć w Japonii), słynie z limitowanych ofert, po które przed sklepami ustawiają się kolejki. Ambasadorami Supreme byli m.in. muzyk rockowy Lou Reed oraz aktorka i projektantka mody Chloe Sevigny. Oprócz odzieży i akcesoriów Supreme znane jest z kalendarzy, do których zdjęcia robił m.in. reżyser "Dzieciaków" (1995) Larry Clark i desek skateboardowych ozdabianych przez nowojorskich artystów takich jak Jeff Koons i Nate Lowman.

W 2007 r. połowę udziałów w Supreme przejęła firma private equity Carlyle Group. Supreme i VF Corp. współpracowały w minionych latach przy wybranych kolekcjach marek Timberland (przykład na załączonym zdjęciu z profilu flagowego sklepu Supreme w Nowym Jorku na Instagramie), Vans i The North Face.

Według VF roczne przychody marki Supreme przejętej za 2,1 mld dol. wynoszą obecnie ponad 500 mln dol. w porównaniu z ok. 200 mln dol. w 2017 r. Ponad 60% przychodów pochodzi ze sprzedaży online. Nowy właściciel liczy na wzrost przychodów o 8-10% w ciągu 3 lat. Jebbia i cały zespół kierowniczy mają pozostać w firmie.

Paweł Piasecki 1040 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.