Dzień Darmowej Dostawy 10 grudnia
Wydarzenie, w którym w ub.r. wzięło udział ponad 1200 e-sklepów różnej wielkości, chce być rodzimą odpowiedzią na Black Friday czy Cyber Monday.
Sklepy uczestniczące w DDD nie mogą - zgodnie z regulaminem akcji, którego przestrzeganie jest monitorowane - podwyższać cen produktów, aby zrekompensować sobie darmową dostawę. Sprzedawcy mogą natomiast ustalić minimalną wartość zamówienia, od której obowiązuje darmowa dostawa (20 zł lub 50 zł), ale wielu wysyła tego dnia za darmo zamówienia o dowolnej wartości.
- Gdy klienci, finalizując zamówienie, szczególnie o małej wartości, dowiadują się, że za dostawę muszą dopłacić kilkanaście złotych, porzucają swój koszyk, bo oferta przestaje być atrakcyjna. Zniesienie tej bariery sprawia, że sprzedawcy mogą zrealizować więcej transakcji, a klienci cieszyć się przystępnym cenowo zakupem - komentuje Krzysztof Bartnik, inicjator akcji DzienDarmowejDostawy.pl w Polsce, autor bloga ekomercyjnie.pl.
Partnerem DDD jest firma Imker oferująca usługi logistyczne dla e-commerce.

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.