WPP łączy AKQA i Grey

Powstanie sieć AKQA Group.

Sieć Grey działająca w największego na świecie ramach holdingu reklamowego WPP ma zostać zlikwidowana po 103 latach istnienia w ramach fuzji z digitalowym brandem AKQA. Nowo powstała AKQA Group ma być siecią agencji brand experience.

Mimo że Grey jest znacznie większą siecią niż butikowa AKQA, to Ajaz Ahmed, chief executive AKQA, który założył agencję w 1994 r., zostanie szefem nowej agencji. Michael Houston, chief executive Grey, ma otrzymać stanowiska president, chief operating officer AKQA Group.

Nie jest znany czas przeprowadzenia rebrandingu w Polsce oraz zakres zmian wynikających z globalnej fuzji. Grey Group Poland z pewnością będzie liczył na digitalowe i technologiczne zaplecze AKQA. Szczegóły jednak nie są znane.

Przypomnijmy, że WPP jest już po dwóch podobnych wewnętrznych połączeniach. W 2018 r. doszło do fuzji Wundermana i JWT, tworzącej Wunderman Thompson oraz VML i Y&R, dzięki czemu powstał VMLY&R. W 2017 r. konsolidacja objęła również marki podrzędne Ogilvy, które działają teraz w ramach jednego brandu.

Na zdjęciu powyżej niektóre z ostatnich prac AKQA dla Netfliksa, Societe Generale, Earth Speakr i Oakley.

Katarzyna Kacprzak 706 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.