Koronawirus będzie kosztował polski sektor mediów i rozrywki ponad 0,5 mld dol.
Dopiero przyszły rok pozwoli powrócić do sytuacji z 2019 r.
Według PwC wartość polskiego rynku reklamy internetowej w 2019 r. wyniosła 1,19 mld dol., a spadek związany z pandemią koronawirusa będzie relatywnie niewielki, bo o 1,1%. Średnioroczna stopa wzrostu tego rynku w latach 2020-2024 ma wynieść według prognoz 3,4%.
Z kolei krajowy rynek reklamy telewizyjnej w 2019 r. PwC szacuje na 1 mld dol. i przewiduje jego spadek o 9,5% w związku z epidemią koronawirusa. Średnioroczne tempo wzrostu tego rynku do 2024 r. ma wynieść 1,6%.
Epidemia tylko pogłębiła trwające już od lat spadki na rynku prasy. Według szacunków PwC rynek gazet i czasopism drukowanych w tym roku skurczy się o 11% - do 638 mln dol. i będzie się kurczyć na przestrzeni najbliższych lat - w tempie 3,2% rocznie do 2024 r.
Wygranym pandemicznej sytuacji okazują się usługi OTT (ang. over-the-top), takie jak serwisy streamingu wideo. PwC szacuje, że wielkość tego segmentu w 2019 r. wyniosła 472 mln dol. W tym roku wzrośnie o 26% - do 596 mln dol. Natomiast w najbliższych latach ma rosnąć w tempie 13,4% rocznie (do wartości 884 mln w 2024 r.).

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.