TCL wchodzi na rynek AGD
Kolejna duża marka z Chin chce zdobyć ten segment.
TCL to firma rodem z Hongkongu (Chiny), powstała w 1981 r., obecnie prowadzi sprzedaż w 160 krajach i twierdzi, że od 2018 r. jest drugim, po koreańskim Samsungu, z największych producentów telewizorów na świecie. Marketing managerem w TCL Polska jest Magdalena Chodkiewicz.
We wrześniu TCL ogłosiło, że jako ambasadorów swojej marki na sezon 2020/21 zatrudnia znanych piłkarzy: polskiego napastnika Krzysztofa Piątka, francuskiego pomocnika Paula Pogbę, kapitana reprezentacji Anglii Harry'ego Kane'a, niemieckiego napastnika Marco Reusa, włoskiego bramkarza Gianluigi Donnarummę oraz hiszpańskiego pomocnika Saúla Ñígueza.
Według szacunków związku pracodawców branży AGD Applia, reprezentującego producentów i importerów tego sprzętu w naszym kraju, rynek produktów gospodarstwa domowego w Polsce to 11,9 mld zł (2019 r.), z czego 2/3 przypada na duże AGD. W ub.r. Polacy kupili ok. 1,36 mln lodówek, 1,32 mln pralek, 1 mln kuchenek (piekarników), 780 tys. zmywarek oraz 600 tys. kuchenek mikrofalowych. 3/4 zapotrzebowania rodzimego rynku pokrywa produkcja krajowa, natomiast import, głównie z Chin, Niemiec, Turcji i Włoch, to ok. 3 mld zł rocznie.
Niedawno inna chińska firma Haier, największy na świecie producent AGD, obecna u nas od 2016 r., ogłosiła, że zamierza mocniej powalczyć o udziały w polskim rynku, inwestując m.in. w obecność w sklepach (w tzw. strefy marki). Czterej kluczowi dystrybutorzy sprzętu AGD w Polsce to sieci: RTV Euro AGD, Media Expert, Media Markt i Neonet.

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.