TCL wchodzi na rynek AGD

Kolejna duża marka z Chin chce zdobyć ten segment.

Chińska firma TCL, znana dotąd w Polsce ze sprzedaży głównie telewizorów, zamierza wejść na rynek tzw. dużego AGD, czyli lodówek, pralek, kuchenek, zmywarek itp. Szczegóły, także dotyczące strategii marketingowej, firma ma ogłosić w tym tygodniu.

TCL to firma rodem z Hongkongu (Chiny), powstała w 1981 r., obecnie prowadzi sprzedaż w 160 krajach i twierdzi, że od 2018 r. jest drugim, po koreańskim Samsungu, z największych producentów telewizorów na świecie. Marketing managerem w TCL Polska jest Magdalena Chodkiewicz.

We wrześniu TCL ogłosiło, że jako ambasadorów swojej marki na sezon 2020/21 zatrudnia znanych piłkarzy: polskiego napastnika Krzysztofa Piątka, francuskiego pomocnika Paula Pogbę, kapitana reprezentacji Anglii Harry'ego Kane'a, niemieckiego napastnika Marco Reusa, włoskiego bramkarza Gianluigi Donnarummę oraz hiszpańskiego pomocnika Saúla Ñígueza.

Według szacunków związku pracodawców branży AGD Applia, reprezentującego producentów i importerów tego sprzętu w naszym kraju, rynek produktów gospodarstwa domowego w Polsce to 11,9 mld zł (2019 r.), z czego 2/3 przypada na duże AGD. W ub.r. Polacy kupili ok. 1,36 mln lodówek, 1,32 mln pralek, 1 mln kuchenek (piekarników), 780 tys. zmywarek oraz 600 tys. kuchenek mikrofalowych. 3/4 zapotrzebowania rodzimego rynku pokrywa produkcja krajowa, natomiast import, głównie z Chin, Niemiec, Turcji i Włoch, to ok. 3 mld zł rocznie.

Niedawno inna chińska firma Haier, największy na świecie producent AGD, obecna u nas od 2016 r., ogłosiła, że zamierza mocniej powalczyć o udziały w polskim rynku, inwestując m.in. w obecność w sklepach (w tzw. strefy marki). Czterej kluczowi dystrybutorzy sprzętu AGD w Polsce to sieci: RTV Euro AGD, Media Expert, Media Markt i Neonet.

Maciej Burlikowski 1459 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.