Cel Unilevera: miliard euro rocznie ze sprzedaży żywności pochodzenia roślinnego [wideo]

To jedno z założeń ogłoszonej właśnie globalnej inicjatywy "Future Foods".

Unilever stawia sobie za cel osiągnięcie w ciągu 5 do 7 lat poziomu 1 miliarda euro rocznej sprzedaży żywności pochodzenia roślinnego, starając się zarobić na rosnącej liczbie konsumentów, którzy ograniczają spożycie mięsa i nabiału. Realizację celu mają umożliwić nowe produkty marki roślinnej The Vegetarian Butcher, która Unilever kupił dwa lata temu, a także poszerzenie asortymentu majonezów bezmlecznych Hellmann's oraz lodów Ben & Jerry’s,Magnum i Wall’s. Inne założenia "Future Foods" to zmniejszenie o połowę do 2025 r. marnotrawstwa żywności w bezpośrednich działaniach koncernu od linii produkcyjnej do półki sklepowej, podwojenie w tym samym okresie liczby produktów, które zapewniają prawidłowe odżywanie, a także kontynuacja obniżania liczby kalorii oraz zawartości soli i cukru w produktach spożywczych.

Nowe cele w ramach inicjatywy "Future Foods" współgrają z globalnymi zobowiązaniami Unilevera do zapewnienia łańcucha dostaw, który nie powoduje wylesiania (do 2023 r.); zmniejszenia o połowę zużycia tzw. pierwotnych tworzyw sztucznych (do 2025 r.) oraz osiągnięcia zerowej emisji netto dla wszystkich produktów (do 2039 r.),

Brytyjsko-holenderski koncern FMCG ogłosił inicjatywę „Future Foods”, chcąc - jak deklaruje - pomóc ludziom przejść na zdrowszą dietę, zapewnić sprawiedliwszą dystrybucję zasobów, ograniczyć marnotrawstwo i zmniejszyć wpływ łańcucha pokarmowego na środowisko. Jako uzasadnienie potrzeby tych działań przywołuje dane liczbowe: 2 miliardy ludzi ma nadwagę, a 1 miliard głoduje; ponad 20% wszystkich gazów cieplarnianych jest wytwarzanych przez przemysł spożywczy, a zarazem jedna trzecia żywności jest wyrzucana. "To musi się zmienić. Będziemy siłą na rzecz dobra" - ogłasza Unilever w promocyjnym materiale wideo. Firma zapewnia, że będzie pracować nad wykorzystywaniem w produkcji żywności składników pozyskiwanych w zrównoważony sposób oraz zapewnieniem godziwej płacy rolnikom. "Nie tylko widzimy rzeczy inaczej, ale robimy je inaczej" - deklaruje Unilever.

Paweł Piasecki 531 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.