Amazon Pharmacy: gigant e-commerce z impetem wchodzi w branżę aptekarską [wideo]

Uczestnicy programu lojalnościowego Amazon Prime w Stanach Zjednoczonych otrzymają w ramach abonamentu darmową dostawę lekarstw na receptę w ciągu dwóch dni.

Uruchomienie Amazon Pharmacy zostało ogłoszone 17 listopada. Gigant e-commerce od dawna łakomie spoglądał na rynek aptekarski, którego wartość w Stanach Zjednoczonych szacowana jest na 300 mld dol. Przygotowaniem do obecnego przedsięwzięcia było ogłoszone w 2018 r., a sfinalizowane rok później przejęcie za 753 mln dol. apteki internetowej PillPack (prezentację jej oferty można obejrzeć na wideo poniżej). Amazon Pharmacy opiera się w dużej mierze na infrastrukturze tej spółki oraz jej umowach z dostawcami ubezpieczeń zdrowotnych. W 2019 r. Amazon uruchomił też własną linię leków dostępnych bez recepty.

Amazon Pharmacy umożliwia m.in. dodawanie w ramach bezpiecznego profilu użytkownika informacji o ubezpieczeniu zdrowotnym, zarządzanie receptami, a także korzystanie z całodobowych porad telefonicznych dyżurujących farmaceutów.

Wejście Amazona na ten lukratywny rynek postrzegane jest jako zagrożenie dla dominacji dwóch wielkich amerykańskich sieci aptek: CVS i Walgreens. Po ogłoszeniu startu Amazon Pharmacy kursy akcji obu spółek na giełdzie nowojorskiej zanotowały we wtorek spore spadki – o 8,6% (CVS) i 9,6% (Walgreens). Powody do niepokoju ma też Walmart czerpiący znaczne przychody z usług aptecznych. 

Paweł Piasecki 530 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.