MerXu: nowa platforma e-commerce B2B dla firm z regionu CEE
Przedsiębiorstwa z Polski, Czech, Słowacji, Litwy i Estonii mogą handlować na merXu produktami z kategorii niekonsumpcyjnych.
Za przedsięwzięciem merXu stoi doświadczony zespół specjalistów e-commerce z regionu CEE na czele z Przemysławem Budkowskim, byłym prezesem Grupy Allegro, a obecnie członkiem rady nadzorczej spółki Eurocash. Budkowski był związany z Allegro przez prawie dziesięć lat, a wcześniej przez cztery lata był product marketing managerem obsługującym region CEE w Google. Wśród założycieli platformy są jeszcze dwie inne osoby związane wcześniej z Grupą Allegro – Tomasz Nowak i Sebastian Pietrowski, a także Piotr Nowjalis, były CFO spółki CCC, oraz zagraniczni eksperci: Vaclav Liska, założyciel i były CEO Aukro.cz (serwis należał do Grupy Allegro, obecnie jego większościowym udziałowcem jest czeski fundusz Pale Fire Capital), i Toomas R. Raist, były CEO estońskiego marketplace’u Osta.
Platforma dostępna pod adresem merxu.com łączy zweryfikowanych kupujących i sprzedających – zarówno firmy z sektora MŚP, jak i duże przedsiębiorstwa. Korzystanie z platformy jest bezpłatne. MerXu obiecuje usprawnienie pracy działów zakupów i sprzedaży. Sprzedający dodają na platformie katalogi oferowanych produktów, a kupujący mogą wyszukiwać je po nazwie, po numerze identyfikacyjnym (EAN) i według określonych parametrów. Towary można kupować w ilościach hurtowych bądź pojedynczo, a także poprzez transakcje zbiorcze czy zapytania ofertowe. Kupcy mogą również informować o tym, na jakie towary mają zapotrzebowanie. Komunikację ułatwić ma dostępny na platformie komunikator z możliwością tłumaczenia wiadomości w czasie rzeczywistym na lokalne języki potencjalnych kontrahentów. Jak zapewnia Przemysław Budkowski, CEO merXu, platforma to "kompleksowe narzędzie łączące przejrzystość i wygodę użytkowania z funkcjonalnościami znacznie usprawniającymi codzienną pracę i pozwalającymi optymalizować koszty".
W przedsięwzięcie zainwestowały m.in. dwa fundusze venture capital – amerykański Accel, który finansował takie przedsięwzięcia jak Facebook, Slack, Dropbox czy Spotify, oraz berliński Point Nine Capital, który wsparł też start-upy takie jak Zendesk, Revolut czy Brainly.
Paweł Piasecki
1040 Artykuły
Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.
Komentarze
Artykuły powiązane