Średni czas oglądania filmów na YouTube: ponad 40 minut dziennie [wideo]
YouTube w Polsce ma już ponad 10 milionów widzów w przedziale 24-44 lat. W grupie 18+ jest to ponad 20 milionów.
Jak podaje YouTube, w Polsce jest około 23 milionów tzw. light TV viewers, czyli osób, które oglądają telewizję nie więcej niż jedną godzinę dziennie. Średni dzienny czas oglądania telewizji w grupie light TV viewers to 36 minut. Przeciętnie każdego dnia połowa light TV viewers w wieku 18-55 ogląda treści wideo na YouTube, podczas gdy przed telewizorem zasiada 39% z nich. Powody, dla których wybierają YouTube, to: interesujący kontent, który można oglądać w dowolnym momencie i w różnych miejscach, oraz fakt, że pozwala się rozwijać i uczy nowych rzeczy.
W poniższym materiale wideo o light TV viewers opowiadają Michał Protasiuk, media research manager, Google i Joanna Kopeć, senior research executive, Nielsen.
W trakcie YouTube Brandcast zapowiedziano także wprowadzenie na początku przyszłego roku nowego sposobu zakupu kampanii YouTube Select. Ma on dać reklamodawcom możliwość wyboru najbardziej jakościowych treści, wcześniej sprawdzonych i zweryfikowanych, spośród lokalnie najatrakcyjniejszych kategorii.
O nowych produktach reklamowych na konferencji opowiedziała Joanna Piwek, head of YouTube sales.
Konferencję YouTube Brandcast prowadzili Magda Mołek i Tomasz Raczek - oboje także mają swoje kanały na YouTube (odpowiednio 72,9 oraz 65.77 tys. subskrypcji).
(Współpraca: Paweł Piasecki)

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.