SMSAPI i Shoper z raportem "Komunikacja sklepów internetowych"

E-sklepy najchętniej promują swoją ofertę w mediach społecznościowych (76% odpowiedzi), za to kupujący preferują kolejno: e-mail, SMS, wyszukiwarkę Google, porównywarki cenowe, a dopiero potem media społecznościowe (38%) - wynika z raportu.

Raport "Komunikacja sklepów internetowych" oparty został na dwóch badaniach: w konsumenckim tysiąc osób opowiedziało o swoich doświadczeniach z zakupów internetowych, a druga część danych pochodzi z ankiety na grupie 216 sprzedawców.

Z badania konsumenckiego można dowiedzieć się, że m.in. na znalezienie i zakup potrzebnego produktu większości internautów wystarczą dwie godziny (88% odpowiedzi). Promocyjne oferty wolą dostawać na telefon (59%). Z danych osobowych najczęściej podają płeć i imię (po 78%), a najrzadziej zarobki (13%) i numer telefonu (23%). Chcą być informowani o postępach w realizacji zamówienia – najchętniej e-mailem (52%) lub SMS-em (35%).

Ankieta wśród internetowych sprzedawców pokazała, że najchętniej promują swoje sklepy w mediach społecznościowych (76% bezpłatnie, 48% płatnie) i w newsletterach (51%). Obecnie zaledwie 18% personalizuje oferty wysyłane klientom, choć 53% zamierza wkrótce zacząć to robić. Natomiast już co drugi e-sklep (52%) stosuje powiadomienie o ponownej dostępności produktu, najczęściej e-mailowe (78%). Prawie wszyscy sprzedawcy (97%) starają się zachęcać klientów do powrotu, przy czym połowa (48%) stosuje remarketing.

Pełny raport SMSAPI i Shopera z wieloma sugestiami dla sprzedawców przydatnymi przed szczytem sezonu świątecznych zakupów można bezpłatnie pobrać tutaj.

Paweł Piasecki 563 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.