12. Forum Marketingu Zintegrowanego podsumowane
Pandemia napędza recesję gospodarczą i skłania konsumentów do weryfikacji potrzeb i nawyków zakupowych. Marketerzy i agencje nieustannie muszą reagować na te wyzwania, aby być blisko klientów - podkreśla Urszula Zarańska, dyrektor generalna Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB.
Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB podsumowało 12. edycję Forum Marketingu Zintegrowanego przebiegającego pod hasłem - Marketing jutra przyszedł wczoraj!
Bloki tematyczne na jakie podzielone zostały spotkania, dotyczyły zagadnień: „Marki zajmują stanowisko", „Planowanie strategiczne w czasach niepewności. Kryzys szansą dla marek" oraz „360/24 narzędzia marketingu zintegrowanego w praktyce” i skupione były wokół konkretnych działań oraz przykładów ich realizacji. Trzon programu stanowiły najciekawsze z projektów nagrodzonych podczas konkursu efektywności i innowacyjności Golden Arrow, realizowanego przez SMB wspólnie z Media Marketing Polska.
Często przewijającym się w prelekcjach stwierdzeniem było określenie - „konsumenci głosują portfelami", wybierając marki spójne ze swoim światopoglądem. Jednocześnie konsumenci oczekują większego wpływu marek na rzeczywistość i brania odpowiedzialności za to, w którą stronę zmierza świat. Marka bez wartości i swojego zdania przestaje być wiarygodna.
- Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie - czy i w jakich sprawach marki powinny zajmować stanowisko? Wniosek do jakiego doszli prelegenci i zaproszeni do dyskusji eksperci, był jednoznaczny - zajmowanie stanowiska przez markę jest trudne, kosztowne i naraża ją na hejt – mówi Urszula Zarańska i dodaje: - Przedstawione casy pokazały jednak, że podjęcie decyzji o budowie tożsamości brandu na jasno określonych wartościach, przynosi ogromne korzyści w postaci wzrostu wiarygodności i zaufania marki wśród grupy, do której kieruje swoje komunikaty.
Słuchacze Forum w trakcie prelekcji w każdym z bloków tematycznych odpowiadali na pytania związane m.in. z podejmowaniem społecznych tematów w ramach kampanii marketingowych; oczekiwań zaangażowania się marek w tematy społeczne i polityczne; a także te dotyczące świadomości ekologicznej, stosowanych w codziennej pracy narzędzi, bieżących realiów pracy utrudnionych przez skutki pandemii.
Dzięki stworzonej w ten sposób platformie wymiany wiedzy i opinii prelegentów z uczestnikami, udało się aktywnie zaangażować słuchaczy 12. Forum FMZ. Z ankiet przeprowadzonych wśród uczestników, a było ich ponad stu, dowiedzieliśmy się, że pomysły dotyczące budowania marki na konkretnych wartościach, zazwyczaj pochodzą od działów marketingu i PR, w drugiej kolejności od Zarządu. Dodatkowo 51% firm podejmuje ważne społecznie tematy w akcjach marketingowych. 27% uczestników FMZ odpowiedziało twierdząco na pytanie czy firma była zmuszona w ostatnim czasie do redukcji etatów.
Uczestnicy odpowiedzieli łącznie na ponad 60 pytań związanych z tematami prelekcji, statystyki przedstawiane byłby na bieżąco i komentowane.
Forum będzie miało swoją kontynuację w postaci warsztatów o nazwie FMZ Clinic zaplanowanych na najbliższe trzy miesiące. Każdy z nich podejmie inną tematykę, ale łączącą je ideą jest podpowiedzenie, jak w „nowych czasach" działać, reagować, planować, pisać, radzić sobie ze stresem, z jakich narzędzi korzystać i w jaki sposób.
Pełna lista warsztatów na https://fmz.smb.pl
Link do rejestracji: https://fmz.smb.pl/kup-bilety/
Wszystkie wystąpienia zostały nagrane i będą udostępnione uczestnikom wydarzenia pod adresem: https://fmz.smb.pl
Poniżej przedstawiamy wybrane przykłady przeprowadzonych ankiet.