Empik uruchamia mobilne płatności Premium Pay & Go
Nowa usługa pozwala na samodzielne skanowanie produktów w wybranych salonach sieci i opłacanie zakupów w aplikacji mobilnej.
Usługa ma zwiększyć szybkość obsługi klientów i pomóc w "rozładowywaniu" kolejek do kasy. - Znaczenie aplikacji mobilnej Empik stale rośnie, obecnie odpowiada ona już za ponad 20% zakupów dokonywanych na platformie Empik.com - podkreśla Grzegorz Bieszke, head of customer experience w Empiku.
Aby skorzystać z Premium Pay & Go, należy jednorazowo zaakceptować regulamin usługi, włączyć geolokalizację oraz potwierdzić numer telefonu. Płatność odbywa się automatycznie, w ramach podpiętej do konta karty płatniczej. W przyszłości będzie możliwa także płatność za pomocą Apple Pay, Google Pay i Blika. Podczas wizyty w salonie użytkownik skanuje wybrane produkty za pomocą aplikacji, a następnie sfinalizować zamówienie przy jednym ze specjalnych punktów płatności znajdujących się na terenie sklepu, w których można odbezpieczyć produkty oraz zeskanować kod QR inicjujący płatność. W koncie użytkownika w aplikacji dostępny jest paragon elektroniczny, na życzenie można można też uzyskać go w formie papierowej.
– Cały proces, od momentu zeskanowania produktu aż do potwierdzenia płatności, zajmuje od kilku do kilkunastu sekund. To pierwsze tak innowacyjne rozwiązanie wśród dużych sieci handlowych w Polsce. Z czasem usługa będzie rozwijana o szereg dodatkowych funkcjonalności, takich jak dokładna lokalizacja poszukiwanego produktu w salonie i nawigowanie do regału - mówi Bartek Sobczak, dyrektor rozwoju w Empik.com.
Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.