Polacy stworzyli radiową reklamę przyszłości

Firma AdTonos z Gdyni wprowadziła technologię YoursTruly do emisji interaktywnych reklam radiowych na żywo.

Firma AdTonos wprowadziła technologię YoursTruly do emisji interaktywnych reklam radiowych na żywo. Jak zapewniają przedstawiciele firmy, technologia z Polski jest przełomem na światowym rynku reklamy audio.
Dzięki niej możliwe jest emitowanie interaktywnej reklamy w komercyjnych stacjach radiowych słuchanych na inteligentnych głośnikach. Kampania reklamowa prowadzona jest we współpracy z Octave i PHD Omnicom Media Group dla firmy Audi.
AdTonos zapewnia, że technologia umożliwiła już reklamodawcom dotarcie do słuchaczy za pośrednictwem inteligentnych głośników z angażującą dwukierunkową komunikacją głosową, dostarczaną w portfolio komercyjnych stacji radiowych Octave w Wielkiej Brytanii.

Chociaż projekt YoursTruly zadebiutował komercyjnie na rynku brytyjskim, sama technologia
powstała w polskim oddziale firmy Radio Net Media w Gdyni, gdzie firma ulokowała swoje centrum rozwoju. Rozwiązanie YoursTruly zostało opracowane, aby wykorzystać znaczący i szybko rosnący potencjał natywnych reklam audio. W praktyce reklama z wywołaniem interakcji głosowej jest wstawiana do bloku reklamowego stacji radiowej słuchanej na głośnikach inteligentnych tj. Amazon Echo. W trakcie emisji reklamy słuchacze mogą na nią zareagować za pomocą prostego polecenia głosowego, aby wywołać asystenta głosowego i wykonać żądaną czynność, np. zamówić jazdę próbną u najbliższego dealera samochodowego. Następnie otrzymają mailowo potwierdzenie swojego zamówienia, a wydając kolejne polecenie głosowe, mogą powrócić do słuchania ulubionej stacji radiowej.

Technologia YoursTruly to pierwsze tego typu rozwiązanie na świecie w obszarze reklamy audio - zapewnia firma. Po raz pierwszy została wprowadzona na rynek w ramach kampanii reklamowej zaplanowanej i zrealizowanej przez PHD Omnicom Media Group w Wielkiej Brytanii dla klienta Audi.

Kampania reklamowa była adresowana do słuchaczy londyńskich komercyjnych stacji radiowych, w tym: Absolute Radio, Kiss Radio i Magic Radio. Londyńczycy mogli zarezerwować jazdę próbną najnowszym modelem Audi poprzez aktywację głosową na inteligentnych głośnikach. W kampanii wykorzystano również inteligentną technologię geolokalizacyjną, aby pomóc odbiorcom reklamy wybrać najbliższego dealera.

Platforma programmatic audio, stworzona i zarządzana przez firmę Radio Net Media, działa w modelu
marketplace, łącząc reklamodawców z wydawcami i oferując zakup mediów w modelu efektywnościowym. Główną formą reklamy, poza znanym już na polskim rynku rozwiązaniem pre-roll, jest innowacyjny mechanizm zamiany reklam oryginalnie nadawanych przez nadawcę radiowego w czasie rzeczywistym w sposób niezauważalny dla słuchacza, który umożliwia również emisję reklam mid-roll. Ma to dawać reklamodawcom  możliwości znane z form reklamy internetowej, a stacjom radiowym narzędzie do skutecznego konkurowania o budżety reklamowe wydatkowane w internecie.

AdTonos zapewnia, że dzięki jej rozwiązaniu firmy mają łatwy dostęp do ponad 15 milionów unikalnych słuchaczy audio online z Wielkiej Brytanii i całego świata oraz potencjał co najmniej 200 milionów emisji reklam audio miesięcznie. AdTonos jest wspierany przez brytyjski Departament Handlu Międzynarodowego, który pomaga firmie rozwijać się globalnie. Jest również członkiem IAB UK, IAB Europe oraz European Association of Commercial Radios.

Katarzyna Woźniak 590 Artykuły

Absolwentka polonistyki na toruńskim UMK ze specjalnością filmoznawczą. Na co dzień zdaje relacje z przesunięć na półkach rynku FMCG. Po godzinach - czytelniczka. Najbardziej lubi pisać o filmach i książkach, choć właśnie o nich pisze najrzadziej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.