Bez marek nie ma emocji - kampania Communication Unlimited dla IAA [wideo]

O tym, że świat bez marek to świat bez emocji, a także dumy i zaufania przekonuje polska agencja Communication Unlimited w światowej kampanii "Why Brands Matter" przygotowanej na zlecenie Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy (IAA Global New York).

Premiera kampanii „Why Brands Matter” miała miejsce podczas wirtualnej konferencji IAA „Creativity 4 Better” 27 i 28 października br. w Bukareszcie. Wkrótce będzie obecna na billboardach, w mediach tradycyjnych oraz kanałach social media w Europie, w Stanach Zjednoczonych, Azji i Australii.

-

O tym, jak ważne są marki, przekonujemy się, gdy nagle znikają. Dlatego nasza kampania odwołuje się do najprostszych, znanym nam wszystkim sytuacji. Pokazujemy m.in. mecz, w którym obie drużyny występują w takich samych strojach - kolory klubowe to marki - powiewające na masztach białe flagi tylko z nazwami kraju, bo przecież kolory państwowe to również marki. Jedną z odsłon kampanii jest zdjęcie człowieka z częściowo zasłoniętą twarzą. Przez to trudno go rozpoznać. Twarz to również marka, a nie mieć marki, to tak jak nie mieć tożsamości – wyjaśnia Elżbieta Wojtczak, CEO Communication Unlimited.

Kampania ma na celu zwrócenie uwagi konsumentów, firm, organizacji, ale i rządów na znaczenie marek. Organizacje międzynarodowe oraz rządy poszczególnych państw wprowadzają lub zamierzają wprowadzać ograniczenia komunikacji marketingowej coraz większej liczby produktów. Zdaniem Międzynarodowego Stowarzyszenie Reklamy IAA paradoks polega na tym, że wobec braku kontaktu z marką, która dotychczas była gwarancją jakości danego produktu, konsumenci zaczynają podejmować decyzje zakupowe na podstawie ceny. Finał jest taki, że wybierają najtańszy i często najniższej jakości produkt.

- Marki pomagają konsumentom w świadomych decyzjach. Umożliwiają szybką identyfikację produktów i minimalizują ryzyko złego wyboru. Jeśli firma nie ma możliwości kierowania komunikacji marketingowej do konsumentów, jak ma informować o swoim produkcie i jego przewagach nad innymi? Jest komunikacja marketingowa o benefitach produktu jest niemożliwa, same benefity również tracą swój sens. Kto się o nich przekona? Skąd się o nich dowie? Ograniczanie swobody komunikacji marketingowej hamuje innowacyjność, zmusza producentów do poszukiwania najtańszych, a nie najlepszych rozwiązań – tłumaczy Dagmara Szulce, managing director IAA Global.

Marki są najcenniejszym zasobem nie tylko firm, ale i gospodarek. Według IAA ustawodawcy powinni rozważyć nowe, oparte na współpracy podejście regulacyjne, uwzględniające rozwój technologii i zmieniające się zachowania konsumentów.

Odpowiedzialna za kampanię warszawska agencja Communication Unlimited działa od 1991 roku. Była wielokrotnie nominowana i nagradzana w konkursach, m.in. London International Advertising Awards, Effie, KTR, Złote Orły, Golden Drum, Kreatura i Smile Check.

 

Piotr Machul 331 Artykuły

Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.