Prawie 70% e-konsumentów niezadowolonych z czasu oczekiwania na przelew po zwrocie towaru
To jeden z wyników badania przeprowadzonego przez UCE Research dla sklepu internetowego Złote Wyprzedaże.
– Niezadowolenie z procesu zwrotów utrudnia uzyskanie wysokiego wskaźnika NPS, który mówi o tym, ilu klientów poleciłoby dany sklep swoim najbliższym. Wiele podmiotów o tym zapomina, starając się jak najszybciej dostarczać przesyłki. Natomiast skrócenie czasu przyjęcia zwrotu i rozliczenia się z klientem jest tak samo ważne. W tym zakresie jest jeszcze wiele do zrobienia na rynku – komentuje Maciej Tygielski, dyrektor generalny spółki Złote Wyprzedaże. – Pieniądze są zdecydowanie zbyt długo zwracane przez e-sklepy. Oczywiście widać pewne zmiany na rynku w tym zakresie, ale one zachodzą zbyt wolno. Jestem zdania, że środki powinny wrócić na konto klienta następnego dnia po potwierdzeniu przyjęcia zwrotu – mówi Tygielski.
Badanie zostało przeprowadzone w dniach 4-7 grudnia 2020 r. metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 1042 dorosłych Polaków.

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.