IKEA w świątecznej kampanii przestrzega przed marnowaniem jedzenia [wideo]
Szwedzka sieć sklepów z meblami i wyposażeniem wnętrz po raz kolejny zwraca uwagę na ważny problem społeczny.
Film IKEA wyreżyserowany przez Ilyę Naishullera opowiada historię małego chłopca bawiącego się w zimowy dzień na śniegu, w tle rozbrzmiewa świąteczna muzyka. Potem jednak sprawy przybierają coraz dziwniejszy obrót. Z nieba zaczynają spadać potrawy i produkty spożywcze, które są w nienaturalnych, gigantycznych rozmiarach. Na końcu pojawia się proste rozwiązanie i dowiadujemy się, że nadmiar dań może zostać dobrze wykorzystany – zapakowany do pojemników na żywność z serii IKEA 365+.
Pomysł kampanii pochodzi z rynku rosyjskiego. Za adaptację spotu na polski rynek odpowiada VMLY&R, za produkcję Alfa Film, studio graficzne – CGF.
IKEA od kilku lat szuka sposobów na ograniczenie marnowania żywności w swoich sklepach, m.in. przez globalny program Food Waste Watcher mający na celu redukcję odpadów żywnościowych podczas przygotowania posiłków dla klientów. Od początku wprowadzenia systemu w 2017 r. udało się uratować 236 tys. kg żywności, co daje łącznie 600 tys. posiłków.

Absolwentka polonistyki na toruńskim UMK ze specjalnością filmoznawczą. Na co dzień zdaje relacje z przesunięć na półkach rynku FMCG. Po godzinach - czytelniczka. Najbardziej lubi pisać o filmach i książkach, choć właśnie o nich pisze najrzadziej.