IKEA w świątecznej kampanii przestrzega przed marnowaniem jedzenia [wideo]

Szwedzka sieć sklepów z meblami i wyposażeniem wnętrz po raz kolejny zwraca uwagę na ważny problem społeczny.

Szwedzka sieć meblowa IKEA wystartowała z kampanią świąteczną, w której porusza istotny problem społeczny – marnowania żywności. IKEA podkreśla, że szczególnie dużo jedzenia marnuje się właśnie w świątecznym okresie. Przygotowując wtedy posiłki, często nie jesteśmy w stanie zjeść wszystkiego, a pozostałości z talerza zazwyczaj lądują w koszu. Każdego roku w Polsce marnuje się aż 9 mln ton jedzenia. Nawet 53,75% z nas przyznaje, że wyrzuca głównie żywność gotową oraz niespożyte posiłki.

Film IKEA wyreżyserowany przez Ilyę Naishullera opowiada historię małego chłopca bawiącego się w zimowy dzień na śniegu, w tle rozbrzmiewa świąteczna muzyka. Potem jednak sprawy przybierają coraz dziwniejszy obrót. Z nieba zaczynają spadać potrawy i produkty spożywcze, które są w nienaturalnych, gigantycznych rozmiarach. Na końcu pojawia się proste rozwiązanie i dowiadujemy się, że nadmiar dań może zostać dobrze wykorzystany – zapakowany do pojemników na żywność z serii IKEA 365+. 
Pomysł kampanii pochodzi z rynku rosyjskiego. Za adaptację spotu na polski rynek odpowiada VMLY&R, za produkcję Alfa Film, studio graficzne – CGF.

IKEA od kilku lat szuka sposobów na ograniczenie marnowania żywności w swoich sklepach, m.in. przez globalny program Food Waste Watcher mający na celu redukcję odpadów żywnościowych podczas przygotowania posiłków dla klientów. Od początku wprowadzenia systemu w 2017 r. udało się uratować 236 tys. kg żywności, co daje łącznie 600 tys. posiłków.

Katarzyna Woźniak 590 Artykuły

Absolwentka polonistyki na toruńskim UMK ze specjalnością filmoznawczą. Na co dzień zdaje relacje z przesunięć na półkach rynku FMCG. Po godzinach - czytelniczka. Najbardziej lubi pisać o filmach i książkach, choć właśnie o nich pisze najrzadziej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.