Ericsson ConsumerLab: 10 gorących trendów konsumenckich na 2030 rok

Do 2030 roku inteligentne urządzenia będą umożliwiały podejmowanie bardziej proaktywnych, a nawet kreatywnych wyborów w wielu sytuacjach dnia codziennego - wynika z raportu Ericssona.

W badaniu Ericsson ConsumerLab (jednostki badawczej szwedzkiego dostawcy usług i infrastruktury dla operatorów telekomunikacyjnych) respondenci ocenili 112 koncepcji inteligentnych urządzeń podłączonych do internetu. W raporcie 10 gorących trendów konsumenckich ConsumerLab zaprezentowano zestawienie dziesięciu ról, które do 2030 roku takie urządzenia mogą przejąć w życiu codziennym.  

- Byłem zaskoczony, że oczekiwania konsumentów co do inteligentniejszej łączności są wyższe niż dla jakiegokolwiek innego rodzaju inteligentnych urządzeń podłączonych do internetu - mówi dr Michael Björn, szef badań w Ericsson Consumer & IndustryLab, a także autor raportu. - Trend connectivity gofer (goniec łączności) obejmuje przewidywania, że urządzenia będą inteligentnie dopasowywały się do wszelkich sygnałów przy użyciu komórki, Wi-Fi i stałej łączności, a także inteligentnych lokalizatorów sygnału, które kierują użytkowników do miejsc o optymalnym zasięgu, nawet w zatłoczonych obszarach. To wskazuje na możliwości stopniowego rozszerzania inteligentnych sieci przez dostawców usług sieci 5G tak, aby obejmowały całą gamę nowych usług, a każda z ról urządzeń, jaką przedstawiamy w tym raporcie może być postrzegana jako zupełnie nowy obszar usług. Na przykład trend community bots podkreśla rolę, jaką inteligencja urządzenia mogłaby przejąć, świadcząc bardzo potrzebne usługi dla społeczności. Explainers to oczekiwanie, że wszystkie urządzenia podłączone do internetu muszą być w stanie wytłumaczyć się przed użytkownikami, a sustainability bots skupiają się na wzmożonej potrzebie uzyskania inteligentnych porad dotyczących klimatu w określonym miejscu w przyszłości - tłumaczy Björn.

  1. Body bots (Boty do ciała): Zafunduj sobie zastrzyk energii – 76 procent konsumentów przewiduje, że będą istniały inteligentne kombinezony podtrzymujące postawę ciała.
  2. Guardian angels (Aniołowie stróżowie): Trzy czwarte respondentów uważa, że strażnicy prywatności będą pomagali oszukać kamery monitoringu i blokować elektroniczne szpiegowanie (snooping).
  3. Community bots (Boty społecznościowe): Siedemdziesiąt osiem procent uważa, że elektroniczne cerbery/ usługi w zakresie nadzoru będą ostrzegały o wszelkich intruzach.
  4. Sustainability bots (Boty do spraw zrównoważonego rozwoju): Pogoda w przyszłości będzie ekstremalna – 82 procent respondentów uważa, że urządzenia będą udostępniały dane i ostrzegały przed lokalnymi nawalnymi deszczami lub falami upału.
  5. Home officers (Osoby pracujące z domu): Praca z domu bez zakłóceń – 79 procent twierdzi, że inteligentni mówcy będą projektowali wygłuszające ściany wokół przestrzeni do pracy z domu.
  6. Explainers (Wyjaśniacze): Ponad 8 na 10 osób przewiduje powstanie automatycznych systemów do zarządzania finansami, które wyjaśniają, w jaki sposób prowadzone są inwestycje.
  7. Connectivity gofers (Gońcy łączności): Inteligentne lokalizatory sygnału będą w stanie wskazać optymalne miejsca z zasięgiem, tak twierdzi 83 procent konsumentów.
  8. Baddie bots (Boty-złoczyńcy): Zły bot, którego można wytrenować do dokonywania włamań lub atakowania innych ludzi jest pożądany przez 37 procent użytkowników AR/VR.
  9. Media creators (Kreatorzy mediów): Urządzenia będą tworzyły treści. Sześćdziesiąt dwa procent uważa, że konsole do gier będą tworzyć oryginalne gry w oparciu o przebieg ich gry.
  10. Bossy bots (Władcze boty): Około 7 na 10 osób uważa, że sztuczna inteligencja w mediach społecznościowych będzie rozumiała ludzką osobowość i tworzyła krąg znajomych, który jest dobry dla naszego dobrego samopoczucia psychicznego i fizycznego.

Cały raport (w języku angielskim) do pobrania tutaj.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.