Kartki, listy i gazetki mile widziane - badanie ARC Rynek i Opinia

Aż dwie trzecie Polaków sprawdza swoją tradycyjną skrzynkę pocztową co najmniej raz dziennie. Te i inne zaskakujące dane przynosi badanie przeprowadzone przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB.

Jest również 15-procentowa grupa badanych, która sprawdza skrzynkę pocztową nawet kilka razy dziennie! Podobnej wielkości grupa robi to raz w tygodniu lub rzadziej. Ale - co najważniejsze - większość z nas czyta znajdowane w niej materiały, czyli listy, ulotki i gazetki reklamowe. Jedynie 13 proc. badanych oświadczyło, że nie czyta wcale tego, co znajduje w skrzynce, ponieważ pozostawia to innym (rodzinie lub znajomym).

ARC Rynek i Opinia zapytał też m.in. o stosunek do spersonalizowanych listów reklamowych. Okazuje się, że

42 proc. grupa badanych oczekuje wręcz od sklepów internetowych, że mogłyby w ten sposób komunikować się z nami wysyłając np. katalogi.

Generalnie jedna trzecia badanych, która już wcześniej zetknęła się z personalizowanymi przesyłkami reklamowymi chciałaby otrzymywać list z przeznaczonymi dla nich promocjami, ponieważ uważa je za bezpieczne, godne zaufania. Ten sam status w oczach badanych mają również gazetki reklamowe znajdowane w skrzynce.

Dla 60 proc. respondentów zarówno gazetki, jak i listy reklamowe są wiarygodnym źródłem informacji. Zajmują pierwsze miejsce w zestawieniu wiarygodnych treści reklamowych, wyprzedzając reklamę w prasie, radiu i telewizji (29 proc. wskazań) czy reklamy w mediach społecznościowych takich, jak np. Facebook (25 proc. wskazań).

 - To badanie powinno być sygnałem dla nas wszystkich, że elektroniczny mail nie jest remedium na wszystko, bo – jak pokazuje badanie – większość z nas jednak mniej lub bardziej świadomie, ale wciąż chce znajdować coś w skrzynce na listy – podsumowuje Adam Ciołek, project manager z ARC Rynek i Opinia. - Może jednak w kontekście zbliżających się świąt i Nowego Roku powinniśmy wysłać rodzinie i znajomym po prostu papierową kartkę z życzeniami, zamiast ograniczać się do SMS-a?

Więcej informacji z badania można znaleźć na stronie Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB.

Badanie zrealizowała firma ARC Rynek i Opinia na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB na przełomie września i października 2020 r. Badanie zostało wykonane metodą CAWI na reprezentatywnej próbie N=1004 Polaków w wieku od 18 do 65 lat. Respondentów rekrutowano z panelu badawczego epanel.pl.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.