Uber w liczbach - podsumowanie 2020 roku [wideo]
W Polsce firma przeznaczyła w mijającym roku milion złotych na podniesienie bezpieczeństwa przejazdów i 6 milionów na wsparcie kierowców w dostosowaniu się do wymogów znowelizowanej ustawy o transporcie drogowym.
Wspieranie społeczności w trakcie pandemii (Polska)
-
10 tysięcy: W ramach wsparcia dla personelu medycznego Uber przekazał 10 tys. darmowych przejazdów oraz uruchomił dedykowany produkt Uber Medics;
-
1 milion złotych: Firma zainwestowała 1 mln złotych w podniesienie bezpieczeństwa przejazdów, udostępniając darmowe przesłony swoim partnerom oraz zwrot kosztów za środki ochronne i do dezynfekcji;
-
Wsparcie dla potrzebujących: Uber przekazał vouchery na przejazdy Centrum Praw Kobiet, Domu Wsparcia dla Powstańców Warszawskich, WOŚP oraz zaangażowanym w pomoc seniorom wolontariuszom z Caritas;
-
„Jest maseczka, jest przejazd” (wideo poniżej): W ramach globalnej kampanii platforma Uber zachęca pasażerów i kierowców do noszenia maseczek podczas podróży i przedłużyła na czas nieokreślony zalecenia dotyczące zasłaniania ust oraz nosa. Firma również wdrożyła system do weryfikacji, czy kierowca posiada odpowiednio zasłonięta usta i nos;
- #Wzywamyposiłki: Uber dołączył do akcji mającej na celu wsparcie personelu medycznego dostarczając im ciepłe obiady. W ramach kampanii udało się dostarczyć tysiące posiłków.
Razem wracamy do normalności (Polska)
-
2 miasta: Platforma do zamawiania przejazdów zawitała do Szczecina oraz Lublina;
-
18 lokalizacji: Uber Eats pojawił się w 18 nowych miastach, obejmując swoim zasięgiem ponad 3 mln nowych użytkowników;
-
Ponad 600: tyle przedsiębiorstw z różnych sektorów korzysta z oferty Uber4Business, umożliwiającej zapewnienie pracownikom przejazdów oraz posiłków;
-
6 milionów: tyle firma przeznaczyła na wsparcie swoich partnerów w dostosowaniu się do postanowień znowelizowanej ustawy o transporcie drogowym.
-
Wspieranie gastronomii: W trakcie lockdownu gastronomii Uber Eats uruchomił program wsparcia dla branży oferując m.in. promocje w celu zwiększenia popytu, usprawniając proces dołączania do platformy oraz rezygnując z marży w przypadku zamówień na wynos.
Rok 2020 w liczbach (globalnie)
- 0 (zero): Do 2040 roku Uber stanie się zeroemisyjną platformą transportową.
-
10 milionów: tyle darmowych przejazdów oraz posiłków przekazała firma personelowi medycznemu, seniorom oraz potrzebującym;
-
20 milionów dol.: tyle wsparcia swoim ulubionym restauracjom przekazali klienci, korzystając ze dedykowanego systemu przekazywania datków w aplikacji Uber Eats;
-
24 miliony dol.: tyle Uber przeznaczył na wsparcie kierowców oraz kurierów, którzy zostali skierowani na przymusową samoizolację
-
30 milionów: tyle masek zakupił Uber, wydając je 2,5 miliona partnerów;
-
50 milionów dol.: taką kwotę przeznaczył Uber na zakup środków ochronnych dla kurierów oraz kierowców na całym świecie;
-
231 milionów: tyle pomyślnych weryfikacji maski u kierowców przeprowadzono w aplikacji Uber
-
800 milionów dol.: tyle firma przeznaczyła na wsparcie setek tysięcy partnerów w zakupie pojazdów elektrycznych do roku 2025;