Orlen pozostaje w Formule 1

Koncern nadal wiąże się też reklamowo z Robertem Kubicą.

PKN Orlen, koncern naftowo-energetyczny, pozostanie sponsorem tytularnym zespołu wyścigowego Formuły 1 Alfa Romeo Racing Orlen Team na kolejny sezon (jest nim od początku 2020 r.). Prezes Orlenu Daniel Obajtek przekonuje, że ten kontrakt sponsorski przyczynia się do wzrostu rozpoznawalności marki koncernu i ma wymierny wpływ na wzrost sprzedaży detalicznej. Jak podkreśla, sama wartość ekwiwalentu reklamowego, czyli widoczności marki dzięki Formule 1, wyniosła ponoć 400 mln zł. Orlen zamierza także kontynuować współpracę reklamową z polskim kierowcą Robertem Kubicą, pomimo że także w przyszłym roku nie będzie on kierowcą podstawowym zespołu Alfa Romeo (ma funkcję kierowcy testowego i rezerwowego). 

Kontrakt sponsorski Formuły 1 Orlenu jest najprawdopodobniej najdroższym tego rodzaju w kraju, jego wartość szacuje się na ok. 50 mln zł rocznie, w tym ok. 10 mln zł na działania komunikacyjne z tym związane.

Maciej Burlikowski 1578 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.