Rośnie popularność smartfonów Oppo

Marka jest już na 5. miejscu w Polsce. Xiaomi wciąż przewodzi, Huawei traci.

Firma analityczna IDC, zajmująca się m.in. badaniem kondycji rynku komputerów i telefonów komórkowych, szacuje po trzecim kwartale br., że najpopularniejszą marką smartfonów w Polsce pozostaje Xiaomi (w I kwartale br. IDC szacowało jej udziały na 31,6%, obecnie 32,1%). Na drugim miejscu utrzymuje się Samsung (22,3% w I kw., 21,9% obecnie). Na trzecim miejscu jest marka Huawei, która wciąż traci udziały w rynku (z 26,8% w I kw. do 13,9% obecnie). Czwartą pozycję niezmiennie okupuje Apple - jego iPhone'y zapewniają mu 12,2% rynku (8,7% w I kw.). Natomiast na 5. pozycji pojawia się chińska marka Oppo, dotychczas nienotowana w tym zestawieniu, z udziałami 7,6%. Szóste miejsce przypada Motoroli (Lenovo Polska) z 7,4% (z 3% w I kw. br.). To wszystko dane ilościowe. Smartfony pozostałych producentów to 4,9% rynku.

Rocznie Polacy kupują 9-9,5 mln smartfonów (według danych z 2019 r.), a wartość tego rynku jest szacowana na 12,5 mld zł.

Maciej Burlikowski 1530 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.