Elektroklapa
Jeśli ktoś myśli, że z polską kreacją coś jest nie tak, to po poznaniu ostatnich kampanii elektormarketów nabierze pewności, więcej - stwierdzi, że jest bardzo źle.
Media Markt
Nieoficjalny tytuł "żenady roku" wędruje w tym roku do Media Markt. Zaangażowanie gwiazdy disco polo – Zenka Martyniuka – jest dla nas ciosem poniżej pasa. Kreację TV przemilczmy, ale zmotoryzowanym mediaplan radiowy dał się bardzo mocno we znaki. Część naszego zespołu po tej kampanii zrezygnowała na dobre z zakupów w tej sieci.
Media Expert
Wcześniejsza kampania z Eweliną Lisowską na dobre "wryła" nam się w pamięć. W roku 2020 Media Expert zatrudnił do reklam kolejną młodą piosenkarkę – Cleo. Cóż... tandeta, blichtr, złoto i piosenka z prostym rymem ponownie, jak w przypadku Lisowskiej, atakowała nasze synapsy. A my naprawdę nie chcemy już tego nucić.
RTV Euro AGD
W końcu reklama bez piosenek! Oddychamy z ulgą! Kampania przygotowana na trzydziestolecie marki komunikuje podstawowe korzyści – zniżki na każdy dzień i specjalne promocje z okazji urodzin. W spocie oglądamy twarze osób cieszących się z pralki, konsoli czy zakupów w sklepie stacjonarnym. Bo czego chcieć więcej?
Avans
Niestety wracamy do "gwiazd" polskiej estrady. Avans do kampanii zaprzągł czerwonowłosego Michała Wiśniewskiego, który niczym przywódca narodu nakłania do zakupów online. W czasie pandemii to raczej oczywisty komunikat. Tylko po co te krzyki piosenkarza? Osoby starsze mogły wylać herbatę na pilota TV, jeśli spot Avansu niespodziewanie rozpoczynał break reklamowy.
Ole Ole
Choć nie jest to stacjonarny market, a sklep prowadzący sprzedaż internetową, to najlepiej poradził sobie na polu kreacji. Ale zaznaczmy, że do doskonałości jeszcze wiele reklamie brakuje. Zmęczeni polskimi "gwiazdami" doceniamy dobry copywriting i solidną produkcję. Ludziole, konsole, smartfonole – nawet my, dziennikarzole, lubimy takie "lokowanie" nazwy marki sklepu w tradycyjnej trzydziestce. Zdecydowanie kampania na plus. Aż chce się krzyknąć: Ole, ole!

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.