Wavemaker: Tylko sześć razy w 2020 r. programy TV przyciągnęły ponad 5 mln widzów

Powyżej 5 mln widzów udawało się zgromadzić jedynie pojedynczym emisjom "M jak miłość".

Pandemia przyspieszyła fragmentację telewizji. Zaledwie sześć pojedynczych emisji zgromadziło w ub.r. przed telewizorami przynajmniej 5 mln widzów, pokazuje tradycyjne wyliczenie Wavemakera na podstawie danych Nielsena. Analiza obejmuje wszystkie pozycje programowe poza sportem (z uwzględnieniem sportu tych pozycji w ub.r. byłoby siedem). Powyżej 5 mln widzów udawało się w ub.r. gromadzić jedynie pojedynczym emisjom "M jak miłość".

Rekordowy odcinek serialu osiągnął 5,17 mln widzów. Rok wcześniej, kiedy pozycji z przynajmniej 5-mln widownią było ponad pięć razy więcej, rekordowa emisja "M jak miłość" otwierająca zestawienie najlepiej oglądanych programów, miała średnią widownię na poziomie 5,81 mln. W 2018 r. po raz ostatni przekroczona zaś była granica 6 mln widzów. A 10 lat temu, gdy średnio codziennie w telewizji przebijana była granica 5 mln widzów jednego programu, rekordowa widownia "M jak miłość", otwierającego ranking najlepiej oglądanych programów, sięgała 9,4 mln.

Jak zauważa Wavemaker, fragmentacja widowni w 2020 r. przyspieszyła za sprawą pandemii, ale pozycja telewizji jako medium pozostała silna. Wciąż blisko dwie trzecie (dokładnie 64,5%) Polaków w wieku 4+ przynajmniej na 5 minut dziennie włączało TV, a średni czas oglądania wzrósł o 6 minut. Należy jednak odnotować, że na ten wynik pracowali głównie starsi widzowie - wśród 13-29-latków nawet odbicie z czasu lockdownu nie przełożyło się w skali roku na stabilizację pozycji TV. Ich czas oglądania spadł o 6 min (do 99 min), a zasięg dzienny skurczył się do zaledwie niespełna 33% (z 36% rok wcześniej) - dane te uwzględniają time shifted viewing.

Maciej Florek 2392 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.