Amazon kupił 11 samolotów
Potentat e-commerce, dotychczas opierający flotę powietrzną (Prime Air) na maszynach w leasingu, zmierza do całkowitego uniezależnienia logistyki od firm przewozowych FedEx i UPS.
Amazon wykorzystał sytuację na rynku związaną z pandemią COVID-19 - ceny samolotów znacznie spadły, gdyż linie lotnicze musiały ciąć koszty w związku z gwałtownie spadającym popytem na podróże zagraniczne, m.in. poprzez pozbywanie się części swoich flot.
Amazon uruchomił Prime Air w 2016 r., zakładając, że do 2022 r. będzie mieć ponad 85 samolotów, zarówno w leasingu, jak i własnych. Już w 2019 r. gigant e-commerce dostarczał samodzielnie ponad połowę paczek w Stanach Zjednoczonych. Celem firmy, którego realizacja obecnie znacznie się przybliżyła, jest objęcie kontroli nad całym łańcuchem logistycznym i zakończenie współpracy z firmami przewozowymi FedEx i UPS.

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.