Agora: UOKiK chroni naszych konkurentów, a nie konkurencję

Koncern medialny zapowiada, że nadal będzie się starał o przejęcie Eurozetu.

Agora, wydawca m.in. dziennika "Gazeta Wyborcza" i internetowego portalu Gazeta.pl, właściciel sieci kin Helios, firmy reklamy outdoorowej AMS oraz rozgłośni radiowych Tok FM, Radio Złote Przeboje, Radio Pogoda i Rock Radio, stara się o przejęcie pełnej kontroli nad firmą Eurozet, nadawcą Radia Zet, Meloradia, Antyradia, Radia Plus i Chili Zet. Obecnie ma 40% jego udziałów, a chce odkupić pozostałe 60% od drugiego współudziałowca - czeskiej spółki SFS Ventures. W ubiegły czwartek transakcję tę zablokował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), zakazując Agorze przejęcia Eurozetu. Urząd antymonopolowy obawia się bowiem, że w rezultacie na rynku radiowym powstałby duopol - sieć RMF FM i połączone Eurozet z Agorą miałyby według niego 70% rynku.

W rozesłanym do mediów oświadczeniu Agora twierdzi, że te szacunki są zawyżone - jej zdaniem ten udział po koncentracji wyniósłby niespełna 65%, z czego blisko 39% to udział obecnego lidera rynku, czyli RMF FM. Według Agory UOKiK swoją decyzją "chroni jej konkurentów, a nie konkurencję". Koncern wskazuje, że nawet po koncentracji RMF FM utrzymałby pozycję dominującą – jego udział w rynku ogólnopolskiej reklamy radiowej wynosi bowiem prawie 40%, podczas gdy w przypadku dokonania koncentracji łączny udział Agory i Eurozet wyniósłby około 25% i zapowiada, że odwoła się do decyzji zakazującej przejęcia Eurozetu do sądu i "jest zdeterminowana do skorzystania ze wszelkich możliwych narzędzi prawnych w tej sprawie".

Maciej Burlikowski 1562 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.