Henna pudrowa - kosmetyczny hit w Google w 2020 roku
Wśród haseł o tematyce kosmetycznej "strobing", "laminacja brwi" oraz "laminacja rzęs" odnotowały największe wzrosty popularności w wyszukiwarce.
Strobing, czyli sposób konturowania twarzy przy pomocy rozświetlacza był hasłem, który zaliczył największy wzrost w Google w 2020 roku (wzrost rok do roku aż o 717%). W ubiegłym roku w wyszukiwarce królowała również laminacja. Oprócz tego, że była jednym z najczęściej wyszukiwanych fraz, zaliczyła także rekordowe wzrosty: hasło laminacja brwi wzrosło o 551%, a laminacja rzęs o 150%.
Na popularności stracił natomiast makijaż ślubny (spadek o 31%), prawdopodobnie w związku z obostrzeniami dotyczącymi organizacji wesel w pandemii, oraz rzęsy 1:1 (spadek o 29%), co mogło mieć związek z czasowym zamknięciem salonów kosmetycznych.
Większość topowych urodowych wyszukiwań z ubiegłego roku skupia się wokół makijażu oczu, zapewne w związku z koniecznością noszenia maseczek zakrywających dolną część twarzy. Dane z wyszukiwarki pokazują też, że ze względu na zamknięcie salonów kosmetycznych, a także konieczność pozostawania w domu w celu uniknięcia kontaktu z innymi, próbowaliśmy wiele prostych zabiegów wykonać samodzielnie. Stąd bardzo duża popularność w Google pytań takich jak: Jak malować brwi?, Jak przykleić rzęsy? lub Jak wyregulować brwi? Popularność strobingu widać także we wpisywanych zapytaniach: Jak nakładać rozświetlacz?. Co ciekawe, jeden z trzech topowych problemów brzmi także Jak wyszczuplić twarz?
Kategoria wyszukiwań kosmetycznych w Google w 2020 r. wzrosła aż o 40% w porównaniu do roku 2019. Początek lockdownu w Polsce był czasem, kiedy wyszukiwania haseł związanych z kosmetykami i pielęgnacją spadły, aby w kwietniu znacząco wzrosnąć. Podobnie często szukaliśmy w Google tematów związanych z urodą przed świętami Bożego Narodzenia, w związku z prezentami oraz Sylwestrem. Najszybciej rosnącą podkategorią wyszukiwań kosmetycznych w 2020 roku w Google, co nie dziwi, była higiena oraz przybory do higieny osobistej (wzrost o 46% rok do roku). O 37% wzrosła pielęgnacja skóry, a o 25% - golenie i pielęgnacja brody. Popularnością cieszyły się także wyszukiwania związane z dbaniem o włosy, usta, opalaniem i ochroną przeciwsłoneczną oraz przeciwstarzeniową. W 2020 roku aż o 19,45% w porównaniu do 2019 roku wzrosły wyszukiwania kosmetyczne dokonane w Google przy pomocy smartfonów.
Najpopularniejsze hasła kosmetyczne 2020 w Google
-
Henna pudrowa
-
Pędzle do makijażu
-
Laminacja brwi
Top 10 pytań dotyczących urody w Google w 2020 roku
-
Jak malować brwi?
-
Jak przykleić rzęsy?
-
Jak wyszczuplić twarz?
-
Jak wyregulować brwi?
-
Jak nakładać rozświetlacz?
-
Jak zrobić kreski?
-
Jak zmyć hennę z brwi?
-
Jak zrobić kreskę na oku?
-
Jak zrobić makijaż?
-
Jak dobrać podkład?
Hasła kosmetyczne, które zanotowały największy wzrost w 2020 (w porównaniu do 2019 roku)
-
Strobing 717%
-
Laminacja brwi 551%
-
Laminacja rzęs 150%
-
Zestaw kosmetyków 138%
-
Henna do brwi 136%
-
Paletka cieni 122%
-
Drogeria internetowa 118%
-
Kosmetyki 103%
-
Eyeliner 78%
-
Korektor 69%
Najpopularniejsze hasła z kategorii Perfumy i zapachy w 2020 w Google
-
Francuskie perfumy
-
Perfumy damskie
-
Perfumy męskie
Top 15 pytań z kategorii Perfumy i zapachy w Google w 2020 roku
-
Gdzie kupić oryginalne testery perfum?
-
Jakie perfumy męskie?
-
Jak rozpoznać oryginalny tester perfum?
-
Jak sprawdzić czy perfumy są oryginalne po kodzie?
-
Jak sprawdzić czy perfumy są oryginalne?
-
Jak sprawdzić oryginalność perfum?
-
Gdzie kupić oryginalne perfumy?
-
Gdzie sprawdzić kod perfum?
-
Jakie perfumy damskie?
-
Co lepsze woda toaletowa czy perfumowana?
-
Jak używać perfum?
-
Jak pachnie piżmo?
-
Gdzie kupować perfumy?
-
Jaki zapach perfum podnieca mężczyzn?
-
Jak pachnie paczula?