Henna pudrowa - kosmetyczny hit w Google w 2020 roku

Wśród haseł o tematyce kosmetycznej "strobing", "laminacja brwi" oraz "laminacja rzęs" odnotowały największe wzrosty popularności w wyszukiwarce.

Strobing, czyli sposób konturowania twarzy przy pomocy rozświetlacza był hasłem, który zaliczył największy wzrost w Google w 2020 roku (wzrost rok do roku aż o 717%). W ubiegłym roku w wyszukiwarce królowała również laminacja. Oprócz tego, że była jednym z najczęściej wyszukiwanych fraz, zaliczyła także rekordowe wzrosty: hasło laminacja brwi wzrosło o 551%, a laminacja rzęs o 150%.

Na popularności stracił natomiast makijaż ślubny (spadek o 31%), prawdopodobnie w związku z obostrzeniami dotyczącymi organizacji wesel w pandemii, oraz rzęsy 1:1 (spadek o 29%), co mogło mieć związek z czasowym zamknięciem salonów kosmetycznych.

 

Większość topowych urodowych wyszukiwań z ubiegłego roku skupia się wokół makijażu oczu, zapewne w związku z koniecznością noszenia maseczek zakrywających dolną część twarzy. Dane z wyszukiwarki pokazują też, że ze względu na zamknięcie salonów kosmetycznych, a także konieczność pozostawania w domu w celu uniknięcia kontaktu z innymi, próbowaliśmy wiele prostych zabiegów wykonać samodzielnie. Stąd bardzo duża popularność w Google pytań takich jak: Jak malować brwi?, Jak przykleić rzęsy? lub Jak wyregulować brwi? Popularność strobingu widać także we wpisywanych zapytaniach: Jak nakładać rozświetlacz?. Co ciekawe, jeden z trzech topowych problemów brzmi także Jak wyszczuplić twarz?

 

Kategoria wyszukiwań kosmetycznych w Google w 2020 r. wzrosła aż o 40% w porównaniu do roku 2019. Początek lockdownu w Polsce był czasem, kiedy wyszukiwania haseł związanych z kosmetykami i pielęgnacją spadły, aby w kwietniu znacząco wzrosnąć. Podobnie często szukaliśmy w Google tematów związanych z urodą przed świętami Bożego Narodzenia, w związku z prezentami oraz Sylwestrem. Najszybciej rosnącą podkategorią wyszukiwań kosmetycznych w 2020 roku w Google, co nie dziwi, była higiena oraz przybory do higieny osobistej (wzrost o 46% rok do roku). O 37% wzrosła pielęgnacja skóry, a o 25% - golenie i pielęgnacja brody. Popularnością cieszyły się także wyszukiwania związane z dbaniem o włosy, usta, opalaniem i ochroną przeciwsłoneczną oraz przeciwstarzeniową. W 2020 roku aż o 19,45% w porównaniu do 2019 roku wzrosły wyszukiwania kosmetyczne dokonane w Google przy pomocy smartfonów.

Najpopularniejsze hasła kosmetyczne 2020 w Google

  1. Henna pudrowa

  2. Pędzle do makijażu

  3. Laminacja brwi

Top 10 pytań dotyczących urody w Google w 2020 roku

  1. Jak malować brwi?

  2. Jak przykleić rzęsy?

  3. Jak wyszczuplić twarz?

  4. Jak wyregulować brwi?

  5. Jak nakładać rozświetlacz?

  6. Jak zrobić kreski?

  7. Jak zmyć hennę z brwi?

  8. Jak zrobić kreskę na oku?

  9. Jak zrobić makijaż?

  10. Jak dobrać podkład?

Hasła kosmetyczne, które zanotowały największy wzrost w 2020 (w porównaniu do 2019 roku)

  1. Strobing 717%

  2. Laminacja brwi 551%

  3. Laminacja rzęs 150%

  4. Zestaw kosmetyków 138%

  5. Henna do brwi 136%

  6. Paletka cieni 122%

  7. Drogeria internetowa 118%

  8. Kosmetyki 103%

  9. Eyeliner 78%

  10. Korektor 69%

Najpopularniejsze hasła z kategorii Perfumy i zapachy w 2020 w Google

  1. Francuskie perfumy

  2. Perfumy damskie

  3. Perfumy męskie

Top 15 pytań z kategorii Perfumy i zapachy w Google w 2020 roku

  1. Gdzie kupić oryginalne testery perfum?

  2. Jakie perfumy męskie?

  3. Jak rozpoznać oryginalny tester perfum?

  4. Jak sprawdzić czy perfumy są oryginalne po kodzie?

  5. Jak sprawdzić czy perfumy są oryginalne?

  6. Jak sprawdzić oryginalność perfum?

  7. Gdzie kupić oryginalne perfumy?

  8. Gdzie sprawdzić kod perfum?

  9. Jakie perfumy damskie?

  10. Co lepsze woda toaletowa czy perfumowana?

  11. Jak używać perfum?

  12. Jak pachnie piżmo?

  13. Gdzie kupować perfumy?

  14. Jaki zapach perfum podnieca mężczyzn?

  15. Jak pachnie paczula?

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.