Free Now chce być zeroemisyjne do 2030 r. [wideo]

Jeśli ten cel uda się osiągnąć, będzie to pierwsza zeroemisyjna platforma miejskiej mobilności w Europie.

W ramach "Zielonego Zobowiązania" (Green Pledge) do 2025 r. Free Now, platforma miejskiej mobilności z główną siedzibą w Hamburgu, zamierza zmniejszyć emisje w przeliczeniu na kilometr jazdy pasażera o 50%, a w 2030 r. osiągnąć zerowy poziom emisji. Do końca 2025 r. chce również mieć flotę składającą się w 50% z pojazdów o napędzie elektrycznym (w Londynie ma być już w 100% elektryczna). We współpracy z siostrzaną firmą Charge Now platforma udostępnia największą sieć stacji ładowania e-samochodów (175 tys. punktów). Kierowcy, którzy przesiądą się na auta elektryczne, mogą liczyć na zniżki przy korzystaniu z tych stacji.W partnerstwie z Huyndaiem mają być też oferowane zniżki na zakup lub leasing e-samochodów tej marki. Na "elektryfikację" floty Free Now przeznaczy 100 milionów euro.

Firma zobowiązuje się także do stopniowego wycofywania mniej ekologicznych pojazdów (wedle stale zaostrzanych kryteriów emisji spalin) oraz - we współpracy z partnerami - aktywnej promocji ekologicznych alternatyw dla przejazdów samochodem, czyli korzystania z e-hulajnóg Voi, e-rowerów Bond i e-skuterów Vespa. Od 2021 r. pasażerowie zamawiający przejazd autem (taksówka czy car-sharing) na krótkim dystansie będą otrzymywać przypomnienie o takich alternatywach. Wśród ekologicznych inicjatyw platformy jest też sadzenie co roku ponad 20 tys. drzew w europejskich miastach.

Free Now to joint venture niemieckich firm motoryzacyjnych BMW i Daimler obecne pod marką Free Now na 10 rynkach europejskich, w tym w Polsce, a pod marką Beat na 5 rynkach Ameryki Południowej (Meksyk, Argentyna, Kolumbia, Peru i Chile) oraz w Grecji. Łącznie ma 47 milionów użytkowników indywidualnych i 30 tys. korporacyjnych. Firmą kieruje Marc Berg.

Więcej o "Zielonym Zobowiązaniu" (Green Pledge) Free Now na rynku brytyjskim można przeczytać tutaj. Warto dodać, że dyrektorem generalnym w Wielkiej Brytanii jest Mariusz Zabrocki, absolwent warszawskiej SGH (na zdjęciu obok).

Paweł Piasecki 684 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.