Patrizia Aryton: wideo marketing i interakcja online sposobem na lockdown

Oprócz spotkań online na żywo z klientkami firma uruchomiła wirtualne zakupy, które odbywają się przy pomocy aplikacji WhatsApp.

Patrycja Cierocka-Szumichora, dyrektor kreatywna i Magdalena Właszynowicz, product manager i doradca wizerunkowy
Patrycja Cierocka-Szumichora, dyrektor kreatywna i Magdalena Właszynowicz, product manager i doradca wizerunkowy
Sprzedaż przez Internet to dziś już nie tylko posty czy reklamy na kanałach social media, to również wideo marketing. Odpowiadając na nowe potrzeby klientek, marka Patrizia Aryton rozwija działania live przedstawiając szereg informacji dotyczących firmy i aktualnej kolekcji, ale nie tylko. To także spotkania edukacyjne, z których odbiorca czerpie widzę o modzie, tkaninach i produkcji.


Wszystko zaczęło się wiosną 2019 roku, kiedy na kanale dyrektor kreatywnej Patrycji Cierockiej-Szumichory na Instagramie rozpoczął się cykl o świadomym budowaniu swojego wizerunku. Będąc doświadczoną projektantką i technologiem, zaczęła się dzielić informacjami o stylu wplatając kulisy powstawania kolekcji. Ciekawostki o tkaninach, kolorystyce i jakości miały pozytywny odzew wśród klientek. Marka, która w sezonie jesień-zima 2020 zrezygnowała z używania dodatków futrzanych, mając świadomych odbiorców wprowadziła element edukacyjny do swojej komunikacji. Zmiana modelu konsumpcji, zachowań i potrzeb Klientów oraz wymuszony panującą sytuacją rozwój handlu w Internecie to wyzwanie, z którym nie tylko musi sobie poradzić marka Patrizia Aryton z segmentu dóbr luksusowych, ale również brandy komercyjne czy bardzo niszowe. Z badań amerykańskiej firmy HubSpot wynika, że użycie w treści e-maila słowa wideo powoduje wzrost otwarcia wiadomości aż o 19%!

- Bacznie obserwujemy social media, razem z zespołem szybko reagujemy na nowe formy kontaktu, które wprowadzają różne platformy w sieci. W czasie lockdownu wśród klientek zauważyliśmy duże zainteresowanie tematami związanymi z marką Patrizia Aryton. Są bardziej świadome niż kilka lat temu, ciekawią je już nie tylko stylizacje, ale również procesy produkcyjne czy historia polskiej, rodzinnej firmy – mówi Justyna Sobierajska-Gadzińska, e-commerce marketing manager. Marka zauważyła, że profesjonalnie zaplanowane spotkania live wpływają bezpośrednio na sprzedaż kolekcji i wzrost zainteresowania.

Tak jest z odcinkami, które prowadzi co piątek Magdalena Właszynowicz, product manager i doradca wizerunkowy. Proponowane przez nią stylizacje są kupowane w całości po zakończonej relacji, a część z klientek na podstawie porad uzupełnia swoją garderobę nowościami z kolekcji. Warto wspomnieć, że każda kolekcja w marce Patrizia Aryton jest projektowana tak, aby produkty można było łączyć między różnymi sezonami.

Marka Patrizia Aryton wprowadziła kilka bloków tematycznych, które porusza podczas spotkań na żywo m.in. Zestawy stylistki, Słownik tkanin, Budowanie stylu czy Alfabet mody. Ten ostatni, emitowany we wtorki, cieszy się największą popularnością i prowadzi go dyrektor kreatywna Patrycja Cierocka-Szumichora. Premierowy odcinek z literą A zobaczyło ponad 4 tysiące fanek marki, a średnio live z Alfabetem mody ogląda 3,5 tysiąca osób. Oprócz tematyki związanej z projektowaniem główna projektantka brandu opowiada o kulisach produkcji, a nawet pokazuje szwalnię czy proces wybierania tkanin do nowej kolekcji.

Pokazanie fanom niedostępnych dla nich miejsc, "odsłonięcie kurtyny" firmy spotkało się z żywym odzewem i zbiera przed monitorami laptopów czy smartfonów nowych odbiorców, którzy mogą pozostać wiernymi klientami marki. Badania Meaningful Brands z 2019 roku dowodzą, że aż 77% konsumentów szuka marek, które podzielają ich wartości i światopogląd. Otwartość, spontaniczność, a przede wszystkim wiedza prowadzących spotkania live okazała się idealnym wsparciem marketingu i sprzedaży w niepewnych czasach.

- Od samego początku marki Patrizia Aryton moim rodzicom zależało na transparentności. To słowo, które od pół roku mocno wybrzmiewa na rynku mody. Ze mną jest od dziecka. Będąc świadkiem powstawania firmy, mając niespełna 10 lat, uwielbiałam podglądać moją Mamę, Danutę, jak dobiera tkaniny, pracuje przy konstrukcji i planuje kolekcje. Dzięki wspomnieniom, obserwacji pracy od najmłodszych lat oraz świetnej nauczycielce mogę podzielić się wiedzą i poradami z naszymi klientkami.” – opowiada Patrycja Cierocka-Szumichora (na zdjęciu).

Regularne spotkania live z siedziby firmy są urozmaicane wycieczkami po hali produkcyjnej, atelier projektowym czy pracą w terenie. Klientki cenią kreatywność oraz edukacyjną formę rozmów online na temat mody. - Pamiętam planowanie live'u na temat tkaniny - alpaki. Chciałam, by to spotkanie było inne niż wszystkie. Razem z projektantką Alicją Kaiser odwiedziłyśmy Fundację Alpak na Kaszubach, aby przybliżyć ten "egzotyczny" temat naszej publiczności. Te cudowne zwierzęta nie tylko dostarczają wysokogatunkowej wełny, ale też biorą udział w terapiach, sesjach sensorycznych – wspomina główna projektantka marki. Cenne dodatkowe informacje pojawiające się w rozmowie zostały docenione przez klientki. Live ze spaceru z alpakami obejrzało prawie 4,5 tysiąca osób.

Oprócz spotkań w formie live, firma uruchomiła funkcje Wirtualne zakupy, które odbywają się przy pomocy aplikacji WhatsApp. To idealne rozwiązanie dla klientek, które nie mogą zrobić zakupów w zamkniętych galeriach handlowych, a są niepewne podczas zakupów online, do których przyznaje się już 70% badanych w raporcie „Świadomy Konsument”. Podczas rozmowy można skorzystać z profesjonalnego doradztwa doświadczonych sprzedawców, którzy bardzo często właściwie od zawsze w salonach marki Patrizia Aryton pełnili rolę personalnych stylistów. Rozmowa daje dodatkowe możliwości, takie jak połączenia przez kamerę, podczas którego produkty pokazywane klientce są jednoczenie omawiane wraz z propozycją stylizacji.

Dzięki nowym metodom w 2020 roku marce Patrizia Aryton udało się zwiększyć przychody z e-commerce. Zaplanowane w gronie profesjonalistów działania i wprowadzone rozwiązania po raz kolejny stawiają rodzinną markę z Kaszub wśród liderów rynku odzieżowego w Polsce. Firma w 2021 roku planuje kontynuować oraz rozwijać wideo marketing, uzupełniając komunikację o nowe, bogate treści.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.