Budweiser nie zareklamuje się w telewizji podczas Super Bowl [wideo]

Stanie się tak po raz pierwszy od 37 lat. Ze spotów telewizyjnych podczas najpopularniejszego wydarzenia sportowego w USA rezygnują też w br. Coca-Cola, Pepsi i Hyundai.

Anheuser-Busch InBev, do którego należy marka piwa Budweiser, oświadczył, że pieniądze, które wydałby na spot regularnie dotąd emitowany podczas finału Super Bowl, wyda w br. na wsparcie kampanii Ad Council i COVID Collaborative promującej szczepienia przeciwko koronawirusowi. To pierwszy raz od 37 lat, kiedy flagowa marka  koncernu nie pojawi się w telewizji podczas transmisji Super Bowl (w tym roku 7 lutego). To najpopularniejsze wydarzenie sportowe w Stanach Zjednoczonych rok temu obejrzało w telewizji ok. 100 milionów Amerykanów. W poniedziałek Budweiser opublikował jednak na YouTube pełną 90-sekundową wersję reklamy na Super Bowl zatytułowaną „Bigger Picture”, która ma na celu podtrzymanie międzyludzkiej solidarności w obliczu pandemii i zwiększenie świadomości tego, jak istotne dla pokonania wirusa są masowe szczepienia. Narratorką spotu, który w ciągu doby uzyskał ponad milion wyświetleń, jest aktorka, producentka i scenarzystka Rashida Jones, znana m.in. z seriali "Parks and Recreation" i "Biuro" ("The Office"). Kreacją, tak jak w poprzednich latach, zajęła się agencja David z Miami.

Z pokazywania reklam produktów podczas tegorocznego Super Bowl wycofało się także szereg innych marketerów, w tym Hyundai, Coca-Cola, Pepsi. Ta ostatnia firma będzie jednak tradycyjnie sponsorować koncert w przerwie meczu i wyda pieniądze na spot promujący to wydarzenie. 

Paweł Piasecki 603 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.