Amazon ogłasza rozpoczęcie prac nad uruchomieniem Amazon.pl

Przedsiębiorcy mogą już rejestrować się jako sprzedawcy w serwisie.

Od 27 stycznia przedsiębiorcy, planujący sprzedaż za pośrednictwem Amazon w Polsce oraz globalnie, mogą rejestrować swoje konta po polsku na stronie sell.amazon.pl w ramach przygotowań do premiery serwisu. Na stronie jest także obszerny przewodnik po sprzedaży dla początkujących. Firmy sprzedające na Amazon.pl będą płacić 165,91 zł (bez VAT) miesięcznie oraz prowizję od sprzedaży każdego artykułu. Domyślnie oferowana jest sprzedaż na wszystkich rynkach Unii Europejskiej, ale możliwe jest też ograniczenie się do samej Polski. Dla sprzedawców indywidualnych (mniej niż 40 sprzedawanych przedmiotów miesięcznie, bez reklamy w serwisie) przewidziano opcję 4 zł od sprzedanego produktu miesięcznie plus prowizja za sprzedaż.

Prowizje za sprzedaż wynoszą od 7% (kategoria komputery) do 15% (m.in. gry wideo, oprogramowanie, dom i kuchnia, książki i muzyka). Wyjątkiem są akcesoria do urządzeń Amazon (45%).

- Wejście Amazona z pewnością wpłynie ożywczo na rynek, co z kolei przełożyć się powinno na pozytywne doświadczenia zakupowe konsumentów. Nie spodziewałbym się jednak, iż Amazon będzie głównym rozgrywającym za dwa lata, a każdy kupujący w sieci rozpocznie od razu zakupy poprzez ten serwis - mówi Artur Halik, szef sprzedaży platformy dla e-sklepów Shoper. - Idealnie byłoby, gdyby amerykański gigant zaistniał u nas na tyle mocno, by zaznaczyć swoją pozycję i skłonić konkurencję do walki o klienta, ale nie zdobył przy tym dominującej pozycji w polskim e-handlu - komentuje Paweł Szewczyk, wiceprezes zarządu Merce.com. - Zresztą Allegro ze swoją usługą Allegro Smart, bardzo szerokim wyborem produktów i świetną aplikacja ma duże szanse odeprzeć ten atak. Przy takim obrocie spraw Amazon stałby się dla polskich sprzedawców internetowych przede wszystkim wygodnym sposobem do ekspansji za granicę - uważa Szewczyk.

Amazon działa w Polsce od 2014 roku. Według Amerykańskiej Izby Handlowej jest największym amerykańskim pracodawcą w kraju i trzecim co do wielkości amerykańskim inwestorem. Firma ma w Polsce obecnie 9 centrów logistycznych, w których zatrudnia 18 tys. stałych pracowników.

W skali globalnej Amazon dociera do ponad 300 milionów klientów w ponad 200 krajach i terytoriach. Polska będzie prawdopodobnie 18. rynkiem, na którym potentat e-commerce uruchomi sklep w krajowej domenie (17. była Szwecja - sklep amazon.se ruszył pod koniec października ub. r.).

Paweł Piasecki 603 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.