Amazon ogłasza rozpoczęcie prac nad uruchomieniem Amazon.pl
Przedsiębiorcy mogą już rejestrować się jako sprzedawcy w serwisie.
Prowizje za sprzedaż wynoszą od 7% (kategoria komputery) do 15% (m.in. gry wideo, oprogramowanie, dom i kuchnia, książki i muzyka). Wyjątkiem są akcesoria do urządzeń Amazon (45%).
- Wejście Amazona z pewnością wpłynie ożywczo na rynek, co z kolei przełożyć się powinno na pozytywne doświadczenia zakupowe konsumentów. Nie spodziewałbym się jednak, iż Amazon będzie głównym rozgrywającym za dwa lata, a każdy kupujący w sieci rozpocznie od razu zakupy poprzez ten serwis - mówi Artur Halik, szef sprzedaży platformy dla e-sklepów Shoper. - Idealnie byłoby, gdyby amerykański gigant zaistniał u nas na tyle mocno, by zaznaczyć swoją pozycję i skłonić konkurencję do walki o klienta, ale nie zdobył przy tym dominującej pozycji w polskim e-handlu - komentuje Paweł Szewczyk, wiceprezes zarządu Merce.com. - Zresztą Allegro ze swoją usługą Allegro Smart, bardzo szerokim wyborem produktów i świetną aplikacja ma duże szanse odeprzeć ten atak. Przy takim obrocie spraw Amazon stałby się dla polskich sprzedawców internetowych przede wszystkim wygodnym sposobem do ekspansji za granicę - uważa Szewczyk.
Amazon działa w Polsce od 2014 roku. Według Amerykańskiej Izby Handlowej jest największym amerykańskim pracodawcą w kraju i trzecim co do wielkości amerykańskim inwestorem. Firma ma w Polsce obecnie 9 centrów logistycznych, w których zatrudnia 18 tys. stałych pracowników.
W skali globalnej Amazon dociera do ponad 300 milionów klientów w ponad 200 krajach i terytoriach. Polska będzie prawdopodobnie 18. rynkiem, na którym potentat e-commerce uruchomi sklep w krajowej domenie (17. była Szwecja - sklep amazon.se ruszył pod koniec października ub. r.).

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.