Apple najcenniejszą marką świata w rankingu Brand Finance Global 500
To powrót Apple na czołową pozycję po pięciu latach.
W pierwszej dziesiątce rankingu znalazło się łącznie siedem marek amerykańskich (oprócz pierwszej trójki Microsoft na 4. miejscu, Walmart na 6., Facebook na 7. i Verizon na 9.), dwie chińskie (ICBC - Industrial and Commercial Bank of China, największy bank na świecie pod względem aktywów na 8. miejscu i We Chat na 10.) oraz jedna koreańska (Samsung na 5. miejscu). WeChat wyprzedził też Ferrari i stał się najsilniejszą marką na świecie z najwyższym wynikiem 95,4 na 100 i oceną siły marki AAA+.
Marka elektrycznych samochodów Tesla najszybciej zyskuje na wartości (wzrost o 158%, do 32 mld dol., od poprzedniego notowania), zostawiając daleko w tyle dotychczasowych gigantów motoryzacyjnych - jest warta tyle ile dziewięć kolejnych marek z tej branży. AMD (mikroprocesory i procesory graficzne) jest natomiast najszybciej rozwijającą się marką technologiczną - zanotowała wzrost wartości o 89%, co dało skok w rankingu o 186 miejsc na 287. miejsce. Wśród marek tracących na wartości z powodu pandemii koronawirusa są przede wszystkim linie lotnicze, a także marki związane z turystyką i gastronomią: Marriott i Airbnb wypadły z zestawienia, a Starbucks, McDonald's i KFC odnotowały spadki wartości.
Szef organizacji płatniczej Mastercard - CEO do końca ub. r., obecnie executive chairman - Ajay Banga został uznany za najlepszego "Opiekuna Marki" wśród stu czołowych CEO.
Brand Finance to istniejąca od 1996 r. niezależna firma doradcza zajmująca się wyceną przedsiębiorstw z siedzibą w Londynie.

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.