Apple z rekordową sprzedażą w kwartale świątecznym
Prawie dwie trzecie ze 111,4 mld dol. przychodów zostało wygenerowanych poza Stanami Zjednoczonymi. Sprzedaż w Chinach wzrosła o 57%.
Usługi cyfrowe i subskrypcyjne mają ponad 13-proc. udział w przychodach (mniej więcej tyle samo co rok wcześniej). Prawie dwie trzecie przychodów (64%) zostało wygenerowanych poza Stanami Zjednoczonymi. Sprzedaż wzrosła szczególnie znacząco w Chinach (wraz z Hongkongiem i Tajwanem) - o 57%. W Europie wzrost wyniósł 17%. Na całym świecie używanych jest obecnie 1,65 mld urządzeń Apple, w tym ponad miliard iPhone'ów.
Na badania i rozwój firma wydała w minionym kwartale 5,16 mld dol., co stanowiło prawie połowę wszystkich kosztów operacyjnych (10,8 mld dol.).
W niedawno opublikowanym rankingu Brand Finance Global 500 Apple zostało najcenniejszą marką świata, wyprzedzając Amazon i Google.

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.