Apple z rekordową sprzedażą w kwartale świątecznym

Prawie dwie trzecie ze 111,4 mld dol. przychodów zostało wygenerowanych poza Stanami Zjednoczonymi. Sprzedaż w Chinach wzrosła o 57%.

Oprócz rekordowych przychodów w całej swej historii amerykańska spółka zanotowała też w minionym kwartale  - dla Apple to pierwszy kwartał nowego roku finansowego 2021, liczony dokładnie do 26 grudnia ub.r. - rekordowy zysk na akcję (1,68 dol., wzrost o 35%). Zysk netto wzrósł z 22,24 mld dol. w analogicznym okresie rok wcześniej do 28,75 mld dol.

Usługi cyfrowe i subskrypcyjne mają ponad 13-proc. udział w przychodach (mniej więcej tyle samo co rok wcześniej). Prawie dwie trzecie przychodów (64%) zostało wygenerowanych poza Stanami Zjednoczonymi. Sprzedaż wzrosła szczególnie znacząco w Chinach (wraz z Hongkongiem i Tajwanem) - o 57%. W Europie wzrost wyniósł 17%. Na całym świecie używanych jest obecnie 1,65 mld urządzeń Apple, w tym ponad miliard iPhone'ów.

Na badania i rozwój firma wydała w minionym kwartale 5,16 mld dol., co stanowiło prawie połowę wszystkich kosztów operacyjnych (10,8 mld dol.).

W niedawno opublikowanym rankingu Brand Finance Global 500 Apple zostało najcenniejszą marką świata, wyprzedzając Amazon i Google.

Paweł Piasecki 734 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.