Innogy go! kończy działalność w połowie marca [wideo]

Pandemia wpłynęła na spadek zainteresowania wynajmem aut.

Podobnie jak cała branża motoryzacyjna, Innogy Go! boleśnie odczuło skutki pandemii COVID-19. - Wyniki w branży wynajmu aut w ostatnich trzech kwartałach znacząco spadły ze względu na ograniczone możliwości i potrzeby przemieszczania się. Uniemożliwiło to dalszy rozwój naszego innowacyjnego projektu i realizację założeń, dlatego też podjęliśmy decyzję o jego zakończeniu – powiedział Andrzej Popławski, head of electric mobility z innogy Polska. W lipcu ub. r. firma próbowała ożywić zainteresowanie usługą poprzez wprowadzenie voucherów we współpracy z Visa i Tpay (do 15 zł zwrotu przy zakupie vouchera za 40 zł).

Największa w Polsce i aktualnie jedyna wypożyczalnia wyłącznie elektrycznych samochodów Innogy Go! została otwarta w kwietniu 2019 r. Innogy Polska uruchomiło usługę z rozmachem - pierwszy raz w historii krajowego rynku motoryzacyjnego stworzono flotę o tak dużej liczbie samochodów elektrycznych – łącznie 500 aut BMW i3. Przeprowadzono też szeroko zakrojoną kampanię reklamową. Jak podaje firma, dotychczas użytkownicy Innogy Go! przejechali e-autami ponad 7 mln kilometrów, dzięki czemu ograniczono emisję dwutlenku węgla o prawie 1000 ton. W usłudze zarejestrowało się ponad 100 tys. osób.

Innogy go! działa na terenie Warszawy, a w okresie od września do listopada 2020 r. można było korzystać z niego również testowo w Zakopanem. Liczba aut dostępnych w aplikacji będzie stopniowo malała – mniej więcej w połowie marca nie będą już dostępne żadne samochody do wypożyczenia. Zarejestrowani użytkownicy innogy go! będą mogli logować się do aplikacji maksymalnie do drugiej połowy czerwca br.

Innogy poinformowało zarazem o podpisaniu listu intencyjnego ze spółką Traficar o partnerstwie na rynku elektrycznej mobilności współdzielonej. Szczegóły współpracy są aktualnie przedmiotem ustaleń. Innogy planuje m.in. udostępnienie  infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych zasilanej zieloną energią, podzielenie się operacyjnym know-how związanym z dwuletnią działalnością na rynku oraz możliwość wykorzystania funkcjonalności aplikacji. Traficar ma rozwijać flotę współdzielonych samochodów elektrycznych w Warszawie.

Paweł Piasecki 1040 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.