Orlen w ruchu zamiast Ruchu

Koncern paliwowy planuje rebranding całej sieci kiosków Ruchu w ciągu 5 lat. Zamierza też inwestować w usługi kurierskie, w tym paczkomaty.

PKN Orlen, największy krajowy koncern paliwowo-energetyczny, który od listopada ub.r. jest także większościowym udziałowcem Ruchu, operatora sieci ok. 1,3 tys. kiosków i saloników prasowych. Orlen ma w Ruchu dwie trzecie udziałów; pozostałe należą do Grupy PZU i kontrolowanego przez nią Alior Banku. W ciągu pięciu lat koncern kierowany przez Daniela Obajtka zamierza zmienić obecną markę Ruch na nową: Orlen w ruchu. Patrycja Klarecka, członek zarządu Orlenu ds. sprzedaży detalicznej, zapowiada, że w ciągu pięciu lat nowy format docelowo zastąpi wszystkie obecne kioski Ruchu. Generalnie będą to dwa formaty: mniejsze o powierzchni ok. 20 m2 i większe - ok. 60 m2. W tym roku ma powstać 40 takich nowych punktów, a ciągu pięciu lat - 900.  

Daniej Obajtek, prezes Orlenu, zapowiada, że koncern zamierza inwestować także w usługi kurierskie - m.in. własne automaty paczkowe (paczkomaty). W tym roku chce uruchomić ok. 500 takich automatów, a w ciągu dwóch lat - 2 tys. Razem ze stacjami paliw i kioskami Ruchu mają one stanowić sieć odbioru przesyłek Orlenu. Obecnie paczki można odbierać na ok. 900 stacjach. W ciągu dwóch lat ta sieć ma wzrosnąć do 5,5 tys. pkt. odbioru, a w ciągu pięciu lat - do 10 tys. pkt. odbioru.

 

Maciej Burlikowski 1756 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.