Duże zmiany na rynku smartfonów w Polsce

W minionym kwartale mocno stracił Samsung, a zyskał Apple.

Według firmy badawczej Canalys w ostatnim kwartale ub.r. chińska firma Xiaomi trzeci kwartał z rzędu utrzymała pozycję nr 1 wśród marek smartfonów w Polsce, z udziałem na poziomie 26% i rocznym tempem wzrostu w wysokości 41%.

Zaskakująco słabe wyniki osiągnął za to koreański Samsung - w trzecim kwartale ub.r. jego udział w rynku wynosił bowiem 27%, zaś w IV kw. spadł do 13%. Licząc rok do roku, Samsung sprzedał o ponad 60% mniej smartfonów i w rezultacie marka spadła z pozycji nr 2 na pozycję nr 4.

Skorzystał na tym amerykański Apple, który zajął pozycję wicelidera rynku z udziałami 18%.

Trzecie miejsce utrzymuje chiński koncern Huawei (14% rynku), ale jego sprzedaż zmalała w ciągu roku o -47%.

Znakomicie za to radził sobie koncern Lenovo (marka Motorola), który podwoił udział w rynku z 5% w III kw. do 10% w IV kw. ub.r., umacniając się jako piąty na rynku dostawca.

Maciej Burlikowski 1532 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.