Boohoo kupuje marki Dorothy Perkins, Wallis i Burton za 25 mln funtów

Transakcja nie obejmuje 214 sklepów stacjonarnych tych marek w Wielkiej Brytanii.

Brytyjski internetowy sklep modowy Boohoo.com kupił za 25 mln funtów marki Dorothy Perkins, Wallis i Burton, co przypieczętowuje ostatecznie upadek sieci handlowej Arcadia Group. 214 sklepów tych marek w Wielkiej Brytanii zostanie zamkniętych, a pracę może utracić ok. 2450 osób. Boohoo zatrudni 260 osób, pracujących dotąd na stanowiskach biurowych. Transakcja nie obejmuje 65 sklepów Outfit, które sprzedawały wszystkie marki Arcadia Group.

Pod koniec stycznia br. Boohoo przejęło za 55 mln funtów markę Debenhams. Transakcja również dotyczyła tylko dobrze znanego konsumentom znaku towarowego, a nie fizycznych sklepów.

Boohoo Group plc, właściciel sklepu Boohoo.com, działa od 2006 r. W 2019 r. spółka miała przychody w wysokości prawie 857 mln funtów, a zysk netto sięgnął 47,4 mln funtów. Oferta Boohoo.com adresowana jest głównie do grupy wiekowej 16-30 lat. W roku finansowym zakończonym 29 lutego 2020 r. serwis modowy miał około 13,9 mln aktywnych użytkowników na całym świecie. Liczba fanów Boohoo na Instagramie przekroczyła 7 mln.

Paweł Piasecki 700 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.