Irlandzka aplikacja do zamawiania jedzenia Flipdish pozyskuje 40 mln euro
Irlandzki start-up przedstawia się jako alternatywa dla Deliveroo, Just Eat i Uber Eats, które żądają od partnerskich restauracji wysokich prowizji.
Założona w Dublinie w 2015 r. firma Flipdish oferuje restauracjom (oraz hotelom i sklepom spożywczym) platformę typu white label umożliwiającą przyjmowanie zamówień online z ich własnych witryn internetowych i tworzenie programów lojalnościowych dla klientów. W celu realizacji dostaw współpracuje z firmami kurierskimi Stuart, Ziticity oraz - w irlandzkim miasteczku Oranmore - ze start-upem Manna Aero (dostawy za pomocą dronów). Prowizja Flipdish jest znacznie niższa niż pobierana przez duże platformy dostawcze i wynosi 7% plus opłata za zamówienie 50 pensów. Deliveroo i Uber Eats na ogół pobierają od partnerskich lokali gastronomicznych prowizję ok. 30%.
W ciągu ostatnich dwóch lat przychody Flipdish zwiększyły się dziesięciokrotnie, a w ubiegłym roku start-up pozyskał 1,5 tys. nowych partnerów biznesowych. Firma jest już obecna w 15 krajach, w tym na dużych rynkach dla dostaw jedzenia online takich jak Hiszpania, Niemcy i Francja w Europie oraz Stany Zjednoczone. Od stycznia br. dołączyły Portugalia, Austria i Szwajcaria w Europie oraz Australia i Meksyk.
Jedyny inwestor Flipdish w tej rundzie finansowania, Tiger Global, w styczniu br. zainwestował w inną firmę zajmującą się dostawami żywności - fińskiego Wolta. Wcześniej fundusz był także inwestorem w berlińskim startupie Flaschenpost zajmującym się dostawami napojów, który został przejęty przez Dr Oetker w listopadzie 2020 r.
(Sifted.com)