Publicis Groupe UK przejmuje agencję marketingową Octopus Group

Annette King, CEO Publicis Groupe UK, uważa, że B2B, w którym specjalizuje się przejmowana agencja, to "obszar dużego wzrostu".

Londyńska agencja marketingu zintegrowanego Octopus Group, przedstawiająca się jako "the brand to sales agency" (pomaganie markom w osiąganiu wzrostu sprzedaży), została założona w 2011 r. Zatrudnia ok. 70 osób. Świadczy dziesięć wzajemnie powiązanych usług – od strategii i planowania, poprzez kreację, content marketing i marketing automation, po PR, media relations i planowanie mediów. Do jej klientów należą głównie firmy z branży technologicznej, w tym Siemens, Adobe, Logitech, Google Cloud, SAP i Western Digital. Octopus Group stanie się częścią działu kreatywnego Publicis Groupe w Wielkiej Brytanii i przeniesie się do pobliskiego biura na Chancery Lane, gdzie mają swoje siedziby agencje Saatchi & Saatchi i Leo Burnett.

Przejęcie Octopus Group to najważniejsza dla brytyjskiego Publicisu transakcja związana z fuzjami i przejęciami w obszarze kreacji od 2014 r. – Od pewnego czasu szukaliśmy odpowiedniego partnera B2B, który wzmocniłby nasze kompetencje w tej dziedzinie. Octopus ma udokumentowane doświadczenie w rozwiązywaniu problemów klientów w sposób, który zmienia kategorie. Wejście tej agencji do Publicis Groupe UK w ramach naszego modelu Power of One stanowi doskonałą okazję do rozwoju klientów i agencji – podkreśla Annette King, CEO Publicis Groupe UK, w której pracuje od 2018 r.

Przychody Publicis Groupe w Wielkiej Brytanii spadły w ub.r. o 12,4%. Francuska spółka matka osiągnęła globalnie lepsze wyniki od prognoz – przychody spadły o 6,3%, a kurs akcji odrobił wszystkie straty do końca 2020 r.

Paweł Piasecki 704 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.