Na AGD Polacy wydają już 13,6 mld zł
Pomimo pandemii w ub.r. rynek wzrósł o ponad 14%.
Z kolei rynek tzw. małego AGD, w którym 37% stanowią ekspresy do kawy, 21% - odkurzacze, 9% - roboty kuchenne, 6% - żelazka i po 4% - czajniki oraz oczyszczacze powietrza, wzrósł w zeszłym roku wartościowo o 8% (rok wcześniej: +15,6%).
– W roku 2020 znacząco zmienił się proces zakupowy konsumenta. Na szczęście polska branża detaliczna AGD już znacznie wcześniej inwestowała w rozwój elektronicznych kanałów sprzedaży, co pozwoliło bardzo szybko przystosować się do zmieniających się trendów konsumenckich – komentuje Konrad Pokutycki, przewodniczący rady Applia Polska i prezes BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego.
W Polsce działa ok. 1,4 tys. sklepów RTV/AGD pięciu największych firm - ich łączny przychód w ub.r. przekroczył 23 mld zł, o 11% więcej niż w 2019 r. Są to: Media Expert (Terg): 7,79 mld zł (450 sklepów), RTV Euro AGD (Euro-Net): 7,52 mld zł (270 sklepów), Media Markt (Media Saturn Holding): 4,89 mld zł (85 sklepów), Neonet: 2,16 mld zł (260 sklepów) oraz Max Elektro (Galicja Tomaszek): 1,04 mld zł (350 sklepów).
Polska jest potentatem w produkcji sprzętu AGD w Europie - działa u nas 35 fabryk, zatrudniających ponad 30 tys. osób, które w ub.r. wyprodukowały 30 mln szt. urządzeń, w tym 24 mln szt. dużego AGD, o łącznej wartości 23 mld zł (wzrost o 5% r./r.), z czego na eksport poszło 22,7 mln szt. o wartości 20 mld zł. Z Polski pochodzi ok. 35% całego sprzętu AGD w Unii Europejskiej.
Applia Polska zrzesza 27 największych producentów AGD w Polsce: Aged, Amicę, Ariston, Atlantic, Beko, Biazet, BSH, Candy, Ciarko, Dikin, De'Longhi, Dyson, Electrolux, Franke, Gorenje, Jurę, Karcher, Miele, MPM, Philipsa, SEB Group, Samsunga, Smeg, Tekę, Vestel, Vorwerk i Whirlpoola.

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.
odpowiedz
Ja najczęściej kupuje w media expert