Euromonitor: polski i światowy rynek kosmetyków wrócą do poziomu sprzed kryzysu
W czasie pandemii największy spadek w Polsce zanotowały kosmetyki z segmentu premium - raportuje Santander Bank Polska na temat sektora kosmetycznego.
Sprzedaż detaliczna kosmetyków w Polsce spadła w 2020 r. o ok. 6%, o tyle samo w I połowie 2020 r. spadły przychody producentów kosmetyków.
Podczas pandemii istotnie zmalała sprzedaż kosmetyków kolorowych (o 13%). Największy spadek zanotowały kosmetyki super premium - o 17%. Jednak z prognoz wynika, że w kolejnych latach będzie on rósł szybciej od rynku, średnio rocznie o 7%.
- Pandemia nie zaszkodziła krajowym producentom kosmetyków, przychody podmiotów zatrudniających do 49 osób po 3 kwartałach 2020 roku nie uległy zmianie, ale za to ich rentowność wzrosła o jeden punkt procentowy r/r – wyjaśnia Renata Dutkiewicz, dyrektor ds. sektora spożywczego i FMCG w Santander Bank Polska.
Światowy rynek kosmetyków jest w długoterminowym trendzie wzrostowym, a przed pandemią był wart ponad 500 mld dol. Euromonitor International prognozuje w bieżącym roku wzrost o prawie 8% do poziomu 525 mld dol.