Ruszyła kampania Pora na Pola na Crowdway.pl [wideo]

Cel emisji akcji to 2,61 mln zł na rozwój internetowej platformy z żywnością od rolników, która w ubiegłym roku rozwijała się 9 razy szybciej niż cały rynek e-grocery.

Zbiórka na platformie Crowdway.pl ruszyła 25 lutego i już po 6 godzinach przyniosła 500 tys. zł. W momencie pisania tego tekstu rano 26 lutego platforma Pora na Pola zebrała już od 174 inwestorów 715,5 tys. zł, czyli jedną trzecią planowanej kwoty. Do końca kampanii pozostało 28 dni. Akcje (jedna kosztuje 75 zł) oferowane są w pakietach. Najmniejszy - Pakiet Domowego Ogrodnika - to 5 akcji, na największy - Pakiet Rzemieślnika, 2 tys. akcji - trzeba wydać 150 tys. zł. Im większy pakiet, tym większa pula przyznawanych korzyści, takich jak zniżki czy vouchery na zakupy na platformie oraz "degustacyjne" zestawy produktów.

Obecna kampania crowdfundingowa jest już trzecią (poprzednie odbyły się w marcu 2019 i 2020 r.). Czwarta runda inwestycyjna planowana jest na drugi kwartał przyszłego roku. W 2023 r. spółka chce ubiegać się o się o wprowadzenie akcji do obrotu na rynku NewConnect.

Na poniższym obrazku przedstawiono, na co spółka zamierza wydać pieniądze za akcje z obecnej emisji.

Założycielem platformy Pora na Pola jest Adrian Piwko. Ukończył studia na kierunku budownictwo na Wydziale Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej i przez trzy lata pracował w wyuczonym zawodzie. Od września 2017 r. prowadzi firmę, która narodziła się z potrzeby zmiany własnych nawyków żywieniowych i z przekonania, że przy okazji można też pomóc przestawić się na zdrową żywność innym.

Jak podkreśla, największą wartością dla konsumenta jest świeżość oferowanej przez Pora na Pola żywności i to, że pochodzi wprost od rolników czy drobnych producentów-pasjonatów. Wszystkie produkty są zbierane, ścinane, gotowane lub wędzone na zamówienie, a paczka przygotowywana do wysyłki w tym samym dniu, w którym trafia do odbiorcy. Pora na Pola działa zgodnie z filozofią "zero waste", czyli niemarnowania żywności - do magazynu trafia tylko tyle produktów, ile zostało zamówione. Do najpopularniejszych produktów należą wyroby z gospodarstwa państwa Michalak (dwie lokalizacje na Kurpiach i Warmii), w tym jajka - 10 sztuk za 13,58 zł, masło, jogurt, mleko i śmietana.

- Jestem przekonany, że robimy coś dobrego dla nas wszystkich. Wspierając bezpośrednio małych producentów, wzmacniamy polską gospodarkę na poziomie lokalnej społeczności - mówi Adrian Piwko, założyciel Pora na Pola.

Wszelkie informacje o emisji akcji Pora na Pola można znaleźć tutaj.

Paweł Piasecki 642 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.