Marketing CEO: 5 narzędzi, które podwyższą konwersję online Twojej marki

Bez zatrzymania się i przyjrzenia się kondycji firmy (czytaj: sprawdzenia, gdzie jest wąskie gardło), nie ma możliwości osiągania spektakularnych wyników - przekonuje Kinga Duda, Content Marketing Specialist w agencji adCookie.

Krótko mówiąc: pandemia nadal trwa. Marketing? Tak, ale skutecznie. Cel? 300 procent normy. Na kiedy? Na wczoraj. Za ile? Najlepiej po kosztach. To bardzo gruby kaliber oczekiwań, któremu wielu CEO i managerów C-level stara się na co dzień sprostać. Dlatego warto zacząć od sprawdzenia kondycji marki/strony? To jedne z tych elementów, które zaniedbane, skutecznie stopują wzrosty. Pokażę Ci, co możesz zrobić, żeby sięgnąć po najwyższe wyniki.

Współpracownicy bez końca zapewniają Cię o zadowalających wynikach, które nie do końca przekładają się na zadowolenie interesariuszy. Teoretycznie wszystko działa, jak wielki sprawny organizm. A jednak – wyniki finansowe są niewspółmierne do budżetu, który w to wkładasz. Czas powiedzieć „sprawdzam”! Wierz mi, będzie ci się to opłacać.

Gdzie jest Twoja firma?

Pandemia to nie tylko spadki. Jak wynika z raportu „E-commerce w czasach kryzysu”, przeprowadzonego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej i Mobile Institute, w czasach pandemii wzrosty odnotował e-commerce. Zaś lockdown przyczynił się do większej liczby zakładanych sklepów online. Jak podaje Shoper, w badaniu „Handel vs koronawirus – jak sprzedaż przeniosła się do internetu”, w pierwszym kwartale 2020 roku pojawiło się od 5% do 23% (w zależności od branży) więcej sklepów internetowych, w porównaniu do pierwszego kwartału roku 2019. Od pierwszego kwartału zeszłego roku znaczna część naszego życia stała się online, stąd nie dziwi wzrost użytkowników social mediów o 2,5 mln (między 2020 a 2021 rokiem).

Dla firm obecność online to już must have, który jest zabezpieczeniem przed nieustannie wiszącym nad nami lockdownem. To również możliwość pozyskiwania leadów, budowania zaangażowania użytkowników czy zdobywanie orędowników marki. I tu ważna rzecz: to również Twoja strefa kontroli.

Niestety czas pandemiczny jeszcze trwa i wymusza na markach większe skupienie się na komunikacji firma - klient. Konsumenci są bardziej zachowawczy w wydawaniu pieniędzy, robią o wiele dokładniejszy research informacji o produktach/usługach, a także uważniej przyglądają się samym markom. Teraz to oni mówią „sprawdzam”. A możliwości im nie brakuje. 64% marketingowców, przebadanych przez Hubspot, zwróciło uwagę, że język odegrał znaczą rolę w komunikacji marek oraz w budowaniu relacji z klientami, w czasie pandemii. Zaś 30% badanych stwierdziło, że ich CEO był bardziej wyczulony na ważkość języka, w porównaniu do tego, gdy nie zmagaliśmy z wirusem.

Najpierw analiza, potem wyniki

Jak wysoko mierzysz? Zgaduję, że wyznajesz zasadę the sky is the limit. Taka optyka bierze pod uwagę wysokie rezultaty i krótki czas działania. Jeżeli tak jest faktycznie, to mamy podobne patrzenie na biznes. Przykłady? Proszę bardzo:

  • Branża kosmetyczna, początek 2021 r.: stała kampania PPC. Dzięki bieżącej optymalizacji w zależności od panujących trendów i samego potencjału działań, początek roku to średnie ROAS na poziomie 2685%.

  • Branża parentingowa, początek 2021 r.: stała kampania sprzedażowa realizowana z pomocą Google Ads, gdzie kluczowym założeniem jest systematyczne zwiększanie zwrotu z inwestycji. Efekt? Styczeń ze średnim ROAS wynoszącym nieco ponad łącznie 767%!

  • Branża dietetyczna: optymalizacja formularza (przy pomocy testów A/B) na stronie zwiększyła konwersję o 447%! Zaś zmiana komunikacji w headerze oraz modyfikacja CTA przycisku, spowodowała wzrost współczynnika konwersji o 21%, a to przełożyło się na wzrost liczby transakcji o 84% (w porównaniu do wersji pierwotnej).

Czy to są wyniki, które by Cię zadowoliły? Wiesz już, że bez zatrzymania się i przyjrzenia się kondycji firmy (czytaj: sprawdzenia, gdzie jest wąskie gardło), nie ma możliwości osiągania spektakularnych wyników. Wbrew obiegowej opinii audyt to niekoniecznie niekończąca się historia, a jedynie projekt, trwający +/- miesiąc. O jakim narzędziu mówię?

Brand Health Check - zdiagnozuj mocne i słabe punkty Twojej firmy

...w krótkim czasie i do tego za pomocą prostych narzędzi. Brand Health Check to pierwszy z trzech kroków w procesie budowania strategii marketingowej i został wielokrotnie przez nas sprawdzony. W ramach procesu BHC wypracowaliśmy autorską metodę BARP (Brand Awareness Reputation Positioning). I mamy tu odpowiednio:

  • Awareness: czy Twoja marka wchodzi do grupy Top of Mind?

  • Reputation: jak Twoi klienci wypowiadają się o Twojej marce w internecie? Jaki ma wskaźnik sentymentu?

  • Positioning: gdzie plasujesz się na tle konkurencji?

Dla uzyskania maksymalnej czytelności wyników procesu, podsumowanie umieszczamy w następującej formie:

 

Przeprowadź analizę Brand Health Check, ale sprawdź też, czy technicznie Twoja strona jest przygotowana do generowania wzrostów konwersji. Jak?

Audyt – upewnij się, że Twoja marka jest przygotowana w każdym obszarze

Przeprowadzenie analizy BARP poszerza i porządkuje wiedzę o Twojej marce na tle konkurencji. Jednakże, czy odpowiednio zoptymalizowałeś inne, mniej widoczne, elementy wpływające na odbiór i konwersję? Są wśród nich:

  1. Audyt

  • UX

  • SEO

  1. Testy A/B

  2. Analityka przeprowadzonych kampanii

Dowiedz się więcej:

Czy to realnie i pozytywnie przełoży się na Twój biznes? Zdecydowanie tak. Postaw na konkretne działania, które skutecznie wpływają na generowanie sprzedaży.

Poczekaj! Kliknij i pobierz naszą checklistę, która pomoże Ci (lub Twoim współpracownikom) zaplanować cały proces. Powodzenia!

Checklista od adCookie

Tekst: Kinga Duda

Autorka pracuje jako Content Marketing Specialist w agencji adCookie. Współpracuje z markami z branży finansowej oraz dom i ogród. W swojej pracy skupia się na efektywnym zarządzaniu projektami oraz dostarczaniu wartościowego contentu. Zanim zajęła się content marketingiem kilka lat zajmowała się PR-ową obsługą marek.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.