Lidl na czele rankingu sieci handlowych Listonic

Sieć drugi rok z rzędu cieszyła się największą popularnością wśród użytkowników aplikacji mobilnej do tworzenia list zakupów.

Tegoroczny szósty „Ranking sieci handlowych w Polsce” przygotowany przez Listonic drugi rok z rzędu otwiera Lidl z poparciem 35,84% konsumentów. Podobnie jak w poprzednim raporcie niemiecka sieć pokonała Biedronkę (Jeronimo Martins), która  wprawdzie w br. zwiększyła popularność o prawie 3 p.p. (do 30,42%), ale to nie wystarczyło do odzyskania pierwszego miejsca. Konsumenci docenili m.in. strategię przyjętą przez Lidla w czasie pandemii, w tym błyskawiczne dostosowanie sklepów do otwarcia kas samoobsługowych. Francuska sieć Auchan zamyka podium z wynikiem 8,98% zaangażowania na listach zakupów, tym samym tracąc 0,73 p.p r/r.

IKEA została kolejny rok zwycięzcą w kategorii dom i ogród, wyprzedzając Castoramę i Obi, podobnie Rossmann potwierdził ponownie swój bezapelacyjny prymat w kategorii drogerie (popularność 92,58% wobec zaledwie 4,84% drugiej w tej kategorii sieci Hebe).

Polska aplikacja mobilna do tworzenia list zakupowych Listonic ma obecnie ponad 5 milionów pobrań na telefonach z systemem Android. W 2019 r. była najwyżej ocenianą aplikacją tego rodzaju przez użytkowników Google Play. 

Paweł Piasecki 642 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.