Instacart zwiększa wycenę do 39 mld dol.
To już drugie podwojenie wartości firmy podczas pandemii. Przed nią była wyceniana na poniżej 8 mld dol.
Instacart dostarcza artykuły spożywcze z ok. 45 tys. sklepów (należących do ponad 600 detalistów) do konsumentów mieszkających w ok. 5,5 tys. miast w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Spółka deklaruje, że obejmuje swym zasięgiem 85% gospodarstw domowych w Stanach Zjednoczonych i 70% w Kanadzie. Po wyborze produktów z katalogu na stronie internetowej lub w aplikacji mobilnej kupującemu zostaje przydzielona konkretna osoba (shoper) kompletująca zamówienie i odpowiedzialna za dostawę. W lutym br. Instacart uruchomił usługi dostawy tego samego dnia z 6 tys. sklepów sieci Family Dollar.
Pandemia gwałtownie przyspieszyła rozwój kalifornijskiej firmy założonej w 2012 r., jak również całego rynku zakupów spożywczych online. Stanowi on już ok. 10% szacowanej na bilion dolarów wartości całej branży spożywczej, ponad trzykrotnie więcej niż pod koniec 2019 r. W 2020 roku Instacart poszerzył grono partnerów o ponad 200 sprzedawców detalicznych i ponad 15 tys. lokalizacji sklepów. W lutym br. firma poinformowała, że jest coraz bliżej debiutu giełdowego.
Nowa wycena Instacart dodaje ponad miliard dolarów do fortuny pochodzącego z Indii 34-letniego założyciela spółki Apoorvy Mehty (na zdjęciu). Jego majątek według obliczeń "Forbesa" wynosi obecnie 3,5 mld dol. Mehta pracował wcześniej jako inżynier w firmach Amazon, Blackberry i Qualcomm. W 2010 r. postanowił zostać przedsiębiorcą. Po opracowaniu projektów ok. 20 różnych produktów (żaden, jak sam przyznaje, nie został wdrożony) w 2012 r. założył Instacart, co okazało się strzałem w dziesiątkę.
Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.