Amazon w Polsce [komentarz Joanny Czekaj]

Jeżeli przedsiębiorcy dostrzegą, jak dużą szansę na rozwój globalny daje dziś Amazon, polscy klienci mogą podążyć za nimi - uważa dyrektor zarządzająca SalesTube.

Wejście na polski rynek zakupów online nowego gracza, to dobra wiadomość zarówno dla konsumentów, jak i przedsiębiorców. Nie ma nic lepszego niż konkurencja, zarówno dla tych pierwszych, jak i dla tych drugich. Jako klienci odczujemy jej pozytywne skutki nie tylko na poziomie cen, ale przede wszystkim doświadczeń zakupowych, w których Amazon od lat wyznacza standardy w wielu obszarach, takich jak: oferta, użyteczność serwisu, łatwość zakupu, czas dostawy, zwroty. 
 
Jestem przekonana, że długo wyczekiwana, polska wersja platformy zmobilizuje również rodzime sklepy e-commerce do większego skoncentrowania na kwestiach customer experience, a także pomoże im dotrzeć ze swoimi produktami do klientów na wielu rynkach. 
 
To właśnie ten ostatni argument wydaje się realnym zagrożeniem dla pozycji Allegro, jako niekwestionowanego lidera sprzedaży e-commerce w Polsce. Jeżeli przedsiębiorcy dostrzegą, jak dużą szansę na rozwój globalny daje dziś Amazon, polscy klienci mogą podążyć za nimi. Niemniej każdy kto korzysta z Allegro z łatwością zauważa, jak korzystne dla konsumentów zmiany serwis wprowadził w ostatnim czasie. Amazon ma przed sobą trudne wyzwanie. 
 
Jako grupa Serviceplan byliśmy jednym z pierwszych partnerów w Europie, pomagającym przedsiębiorcom wdrażać ich marki na Amazon. W zeszłym roku pomogliśmy im osiągnąć 90 mln euro przychodów ze sprzedaży na Amazon.de. Warszawski zespół od miesięcy przygotowuje się do powtórzenia tego sukcesu dla polskich marek. Więcej o tym projekcie będziemy mogli opowiedzieć już najbliższych tygodniach.
 
Tekst: Joanna Czekaj, managing director SalesTube
Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.