Allegro urosło w ub.r. o połowę
M.in. dzięki pandemii wzrosły zakupy przez internet, dzięki czemu obroty największej krajowej platformy e-commerce zwiększyły się o 54%.
Liczba aktywnych klientów Allegro wzrosła w ub.r. z 11,4 do 13 mln.
Z tych 35 mld zł Allegro wypracowało blisko 4 mld zł (3,997 mld zł) przychodów, głównie z prowizji od sprzedaży (wzrost również o 54%). Na reklamach platforma zarobiła w ub.r. 338 mln zł, o 63% więcej niż w 2019 r., z czego na samym Allegro 290 mln zł, a 48 mln zł - na porównywarce Ceneo.pl.
Na marketing Allegro wydało w ub.r. 490 mln zł, o 195 mln zł (+66%) więcej niż w 2019 r. O 140 mln zł więcej poszło na reklamy online (pay-per-click), a 83 mln zł kosztował program darmowych dostaw (Allegro Smart!) dla wszystkich kupujących przez trzy miesiące w szczycie pandemii COVID-19. W efekcie liczba płacących abonentów programu Smart! wzrosła z 1 mln na koniec 2019 r. do 2,1 mln w połowie ub.r. Z darmowego okresu skorzystało 2,5 mln kupujących. W styczniu br. Allegro podniosło cenę miesięcznego abonamentu Smart! z 8,99 do 10,99 zł, roczną opłatę pozostawiwszy na dotychczasowym poziomie 49 zł.

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.