Rekordowy rok Totalizatora

Wpływy z gier i loterii wzrosły w ub.r. o ponad 50%, przekraczając 15 miliardów złotych.

Totalizator Sportowy (TS), państwowy monopolista w dziedzinie gier liczbowych, m.in. pod marką Lotto, w 2020 r. uzyskał 15,38 mld zł przychodów, aż o 55% wyższe niż w 2019 r. (9,89 mld zł). O skali rozwoju biznesu Totalizatora świadczy, że w 2017 r. przychody wyniosły 4,65 mld zł, a w 2018 r. - 5,09 mld zł, czyli mniej niż jedna trzecia ubiegłorocznych.

W ub.r. TS uruchomił nową stronę Lotto.pl, a gracze korzystający z aplikacji mobilnej zyskali możliwość logowania się za pomocą obrazu twarzy i odcisku palców. W kwietniu ub.r. uruchomił także internetowe kasyno "na żywo" - Total Casino - jedyne legalne kasyno online w Polsce. W zeszłym roku spółka uruchomiła także ponad 350 nowych salonów gier na automatach poza kasynami gry - z końcem roku ich liczba przekroczyła 520 w całym kraju.

Totalizator wskazuje, że bardzo ważny był dla niego wybór dostawcy nowej platformy loteryjnej (konsorcjum IGT Poland), której wdrożenie właśnie trwa, a pierwsza faza ma zakończyć się w grudniu br. Efektem tej zmiany ma być skok technologiczny, który "przygotuje spółkę na wyzwania przyszłości i zmieniające się potrzeby graczy".

W tym roku TS obchodzi 65-lecie działalności pod hasłem #WielkieChwile. Z tej okazji m.in. uruchomiono jubileuszową stronę internetową. Wystartował też ogólnopolski konkurs na plakat z okazji jubileuszu. Ambasadorem kampanii "Wielkie chwile" został Robert Lewandowski - Piłkarz Roku UEFA 2020 i Najlepszy Piłkarz Świata FIFA 2020, kapitan reprezentacji Polski, kluczowy gracz Bayernu Monachium, z którym w ub. r. wygrał m. in. Ligę Mistrzów. Wśród ambasadorów należącej do Totalizatora Sportowego marki Lotto jest światowej klasy narciarz wysokogórski Andrzej Bargiel, który jako pierwszy na świecie zjechał z Broad Peak i K2 (8611 m n.p.m.). Dokumentujący to wydarzenie film dokumentalny "K2: Pierwszy zjazd", zrealizowany dwa lata później, jest dostępny do obejrzenia za darmo w internecie.

(Współpraca: Paweł Piasecki)

Maciej Burlikowski 1607 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.