Maczfit razem z Żabką

Żabka zostaje większościowym udziałowcem spółki, która jest liderem na rynku cateringu dietetycznego w Polsce.

Jak mówi Tomasz Suchański, prezes zarządu, CEO Grupy Żabka, włączenie spółki Maczfit do grupy to element długofalowej strategii rozwoju w obszarze convenience. - Nowa struktura organizacyjna, o której poinformowaliśmy na początku roku, pozwoli nam poszerzać zakres działalności o kolejne obszary biznesowe, m.in. takie jak catering dietetyczny, w ramach którego funkcjonuje Maczfit – dodaje Suchański. Żabka osiągnęła niedawno liczbę 7 tys. sklepów i rozumie, że możliwości dalszego dynamicznego wzrostu "na ilość" nie są nieograniczone. Myśli więc o jakości, czyli poszerzeniu oferty, także pod kątem bardziej wymagającego i czułego na modne trendy żywieniowe użytkownika. Stąd wybór Maczfita, lidera na bardzo obiecującym i rosnącym (także za sprawą pandemii) rynku "diet pudełkowych".

Maczfit Foods założył w maju 2015 r. Maciej Lubiak, odnoszący spore sukcesy sportowiec (były mistrz Polski w tenisie ziemnym i w rajdach samochodowych), właściciel restauracji Milanovo w Warszawie. Lubiak pozostanie na stanowisku prezesa spółki. Maczfit dostarcza obecnie tzw. diety pudełkowe (z certyfikatami jakości TÜV oraz V-Label dla diet wegetariańskich i wegańskich) w ponad 400 miastach w Polsce. Spółka zatrudnia ok. 300 osób. W 2019 r. zanotowała 78,8 mln zł przychodu i stratę netto na poziomie 3,7 mln zł. Nie dysponuję danymi za ub. rok, ale z pewnością pozyskanie partnera o takim dostępie do kapitału jak Żabka korzystnie wpłynie na możliwości inwestycyjne.

Pod koniec czerwca ub. r. Maczfit uruchomił aplikację mobilną, która na Androidzie ma obecnie ponad 10 tys. pobrań i raczej średnie oceny użytkowników (średnia 2,9). Aplikacja umożliwia m.in. zarządzanie zamówieniami (np. czasowe wstrzymanie dostaw czy zmianę adresu) i ocenę posiłków oraz daje wygodny dostęp programu lojalnościowego. Punkty zebrane w nim m.in. za zrealizowane zamówienia, wydłużenie okresu zamówień wystawione oceny oraz polecenie cateringu znajomym można wymieniać na darmowe zestawy. Także i w tym obszarze Maczfit może sporo skorzystać na know-how Żabki - Żappka należy do czołowej dziesiątki aplikacji zakupowych w Google Play, ma ponad milion pobrań i średnią ocen 4,5.

- Ja uważam, że w Polsce są trzy, cztery, może do pięciu firm, które są takimi zdecydowanymi liderami rynku. I myślę, że tak pokrywają około 10-15% całej sprzedaży - powiedział Lubiak w podcaście Grega Albrechta w październiku ub. r. Wartość rynku cateringu dietetycznego w Polsce jest obecnie szacowana na 1-1,2 mld zł. Działa na nim już ok. 700 spółek, z czego w ub.r. przybyło ok. 200, głównie o lokalnej skali działania. Najwięksi gracze, oprócz lidera rynku, którym jest Maczfit, to Nice To Fit You, Be Diet Catering, Lightbox, Body Chief i Kukuła Healthy Food (JK-Company). Jest więc raczej tłoczno. Zapewne już w nieodległej przyszłości będziemy świadkami kolejnych przejęć, fuzji i przetasowań.

Paweł Piasecki 1036 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.