Maczfit razem z Żabką
Żabka zostaje większościowym udziałowcem spółki, która jest liderem na rynku cateringu dietetycznego w Polsce.
Pod koniec czerwca ub. r. Maczfit uruchomił aplikację mobilną, która na Androidzie ma obecnie ponad 10 tys. pobrań i raczej średnie oceny użytkowników (średnia 2,9). Aplikacja umożliwia m.in. zarządzanie zamówieniami (np. czasowe wstrzymanie dostaw czy zmianę adresu) i ocenę posiłków oraz daje wygodny dostęp programu lojalnościowego. Punkty zebrane w nim m.in. za zrealizowane zamówienia, wydłużenie okresu zamówień wystawione oceny oraz polecenie cateringu znajomym można wymieniać na darmowe zestawy. Także i w tym obszarze Maczfit może sporo skorzystać na know-how Żabki - Żappka należy do czołowej dziesiątki aplikacji zakupowych w Google Play, ma ponad milion pobrań i średnią ocen 4,5.
- Ja uważam, że w Polsce są trzy, cztery, może do pięciu firm, które są takimi zdecydowanymi liderami rynku. I myślę, że tak pokrywają około 10-15% całej sprzedaży - powiedział Lubiak w podcaście Grega Albrechta w październiku ub. r. Wartość rynku cateringu dietetycznego w Polsce jest obecnie szacowana na 1-1,2 mld zł. Działa na nim już ok. 700 spółek, z czego w ub.r. przybyło ok. 200, głównie o lokalnej skali działania. Najwięksi gracze, oprócz lidera rynku, którym jest Maczfit, to Nice To Fit You, Be Diet Catering, Lightbox, Body Chief i Kukuła Healthy Food (JK-Company). Jest więc raczej tłoczno. Zapewne już w nieodległej przyszłości będziemy świadkami kolejnych przejęć, fuzji i przetasowań.
Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.