Kino Polska TV wprowadza do Polski kanał Dizi z tureckimi serialami
Na początku kwietnia zobaczą go abonenci sieci Vectra i Multimedia Polska.
Kanał będzie emitował zarówno produkcje obyczajowe, romantyczne, jak i kryminały. Słowo „dizi” oznacza bardzo popularny w Turcji gatunek wysokobudżetowych seriali, których akcja najczęściej dzieje się w Stambule lub regionie Anatolii.
– Dizi to esencja wszystkiego, co najlepsze w tureckich serialach i nasza odpowiedź na fenomen produkcji znad Bosforu w Polsce. Kanał będzie emitował tylko starannie wyselekcjonowane tytuły, które cieszą się dużą popularnością wśród widzów na całym świecie i szturmem zdobywają nowe rynki. Turcja jest dziś serialowym imperium, a my – z uwagi na rodowód naszego większościowego akcjonariusza SPI International – mamy dostęp do najlepszego tureckiego kontentu. Zamierzamy to wykorzystać w budowaniu rynkowej pozycji kanału Dizi w Polsce – mówi Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV SA.
Z początkiem kwietnia kanał Dizi zasili pakiet Złoty w ofercie Vectry oraz pakiet MaxBox w ofercie Multimedia Polska. – Vectra i Multimedia Polska to pierwszy krok w budowie dystrybucji kanału Dizi w Polsce. Rozmawiamy również z innymi operatorami, bo zależy nam na tym, by kanał dotarł do jak największej liczby gospodarstw domowych w kraju. Dizi to wyjątkowy produkt, jedyny w całości wypełniony tureckim kontentem premium, dlatego jesteśmy przekonani, że będzie cieszył się dużym powodzeniem wśród polskich widzów – twierdzi Jacek Koskowski, general director sales & distribution Poland w Kino Polska TV SA.
Dizi - nadawany 24 godziny na dobę, przez siedem dni w tygodniu, w jakości HD - będzie emitował reklamy, które pojawią się na antenie od początku maja br. Lokalna wersja Dizi powstała od podstaw: kanał ma poświęcony Polsce osobny sygnał, dopasowaną do preferencji polskich widzów ramówkę oraz ścieżkę dźwiękową z polskim lektorem.
Na początku w ramówce kanału Dizi znajdą się takie serialowe hity z Turcji, jak „Mamy i matki” (oryg. „Analar ve Anneler”), „Imperium miłości” („Kurt Seyit ve Şura”), „W imię sprawiedliwości” („Karadayi”), „20 minut” („20 Dakika”), „Miłość i brudne pieniądze” („Kara Para Aşk”), „Ezel” („Ezel”) oraz „Dziewczyna w czerwonej chuście” („Al Yazmalim”).
Kanał Dizi jest obecny w kilkudziesięciu krajach świata i dociera do ponad 20 milionów gospodarstw domowych.

Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.