Trwa kampania branży OOH przeciwko podatkowi od reklamy
Kampania została zainicjowana przez Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej oraz firmy z branży OOH.
Branża outdoorowa rozpoczęła własną kampanię pod hasłem “NIE dla podatku reklamowego”. W Warszawie pojawiły się hasła kampanii antypodatkowej na nośnikach cyfrowych (DOOH), a do końca tygodnia pojawią się też na billboardach i pozostałych nośnikach w wielu polskich miastach.
- Wielkość sprzedaży OOH zmniejszyła się w ubiegłym roku o blisko 40% w stosunku do roku 2019. Propozycja naliczania podatku reklamowego od przychodu prowadzić będzie wprost do zrujnowania branży. Wiemy, że średnia rentowność branży OOH wynosi w normalnych warunkach gospodarczych około 5%. Dodatkowy podatek płatny od przychodu 7,5-15% spowoduje trwałą nierentowność branży - mówi Lech Kaczoń, prezes Izby
Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.
Kampania “Nie dla podatku reklamowego” posługuje się trzema hasłami: "To ty zapłacisz", "Nowe podatki zamiast pomocy" oraz "Upadek polskich firm". Zaprezentowano je na czarnym tle, nawiązując w ten sposób do stylistyki kampanii “Media bez wyboru”, którą też wsparła część firm outdoorowych.
Kampania została zainicjowana przez Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej oraz firmy z branży OOH. W tej chwili biorą w niej udział: Business Consulting, Jet Line, Warexpo, Maik, Globart, ArtStyle, Citisign, Outdoor3miasto, Koneser, BP Media, Screen Network, AMS oraz Clear Channel Poland.
- Wielkość sprzedaży OOH zmniejszyła się w ubiegłym roku o blisko 40% w stosunku do roku 2019. Propozycja naliczania podatku reklamowego od przychodu prowadzić będzie wprost do zrujnowania branży. Wiemy, że średnia rentowność branży OOH wynosi w normalnych warunkach gospodarczych około 5%. Dodatkowy podatek płatny od przychodu 7,5-15% spowoduje trwałą nierentowność branży - mówi Lech Kaczoń, prezes Izby
Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.
Kampania “Nie dla podatku reklamowego” posługuje się trzema hasłami: "To ty zapłacisz", "Nowe podatki zamiast pomocy" oraz "Upadek polskich firm". Zaprezentowano je na czarnym tle, nawiązując w ten sposób do stylistyki kampanii “Media bez wyboru”, którą też wsparła część firm outdoorowych.
Kampania została zainicjowana przez Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej oraz firmy z branży OOH. W tej chwili biorą w niej udział: Business Consulting, Jet Line, Warexpo, Maik, Globart, ArtStyle, Citisign, Outdoor3miasto, Koneser, BP Media, Screen Network, AMS oraz Clear Channel Poland.
Katarzyna Kacprzak
702 Artykuły
Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.
Komentarze
Artykuły powiązane